رییس کانون صنایع غذایی درگفت وگو با پانا مطرح کرد:

افزایش نیاز سرمایه درگردش واحدهای تولیدی به 5/2 برابر/ صنعت غذا نیازمند نقدینگی

خبرگزاری پانا: رییس کانون انجمن های صنفی صنایع غذایی گفت: نیاز واحدهای صنعتی از جمله صنایع غذایی به نقدینگی به دوبرابر افزایش یافته و این درحالی است که برای گشایش اعتبار اسنادی نیز باید 130درصد تخصیص یابد که به معنای آن است که نیاز به نقدینگی به میزان 2و نیم واحد افزایش یافته است .

کد مطلب: ۲۵۱۷۹
لینک کوتاه کپی شد

ابوالحسن خلیلی درگفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا ، اظهار کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی صنعت غذا با توجه به شرایط کنونی اقتصاد نیاز مبرم به نقدینگی دارند و این درحالی است که افزایش نرخ ارز و تورم نیاز این واحدها به سرمایه درگردش را به میزان 2 برابر و نیم افزایش داده است .

رییس کانون انجمن های صنفی صنایع غذایی گفت: نیاز واحدهای صنعتی از جمله صنایع غذایی به نقدینگی به دوبرابر افزایش یافته و این درحالی است که برای گشایش اعتبار اسنادی نیز باید 130درصد تخصیص یابد که به معنای آن است که نیاز به نقدینگی به میزان 2ونیم واحد افزایش یافته است .

رییس کانون انجمن های صنفی صنایع غذایی در خصوص نرخ ارز گفت: طبیعی است که در شرایطی که نرخ ارز به 2 هزار و 800 تومان رسیده و بخش بزرگی از مواد اولیه صنایع ما وارداتی بوده و وابسته به واردات است معادل ریالی آن در بهترین شرایط اکنون به 2 برابر رسیده است .

وی اضافه کرد: سال گذشته برای واردات ارز 1226 استفاده می شد که اکنون به 2هزار و 500تومان رسیده و به معنای نیاز به 2 برابر شدن نقدینگی است .

خلیلی اظهار کرد: برای گشایش اعتبار اسنادی نیز باید 130درصد تخصیص یابد که به معنای آن است که نیاز به نقدینگی به میزان 2ونیم واحد افزایش یافته است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار