در گفت و گو با پانا اعلام شد؛

وام خوداشتغالی به زنان سرپرست خانوار ارائه نمی‌شود

خبرگزاری پانا: نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس درخصوص ارائه تسهیلات حمایتی از زنان سرپرست خانوار گفت: در حال حاضر وام خوداشتغالی به زنان سرپرست خانوار با مشکل روبروست و به آن ها پرداخت نمی شود.

کد مطلب: ۲۵۰۱۵۷
لینک کوتاه کپی شد

شهلا میرگلو بیات در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، اظهار داشت: برای حمایت از زنان سرپرست خانوار کارگروهی در وزارت کار ایجاد شده که از تابستان امسال کار خودش را در راستای حمایت از این قشر آغاز کرده است.

نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس ادامه داد: همانطور که اعلام شده اشتغال و بیکاری زنان سرپرست خانوار دغدغه اصلی این افراد است، خاطرنشان کرد: متاسفانه یکی از مشکلات جدی آن ها وام خود اشتغالی است که هم اکنون پرداخت آن با مشکل روبروست و به آن ها پرداخت نمی شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه اشتغال دغدغه آن هاست و بخش دولتی ظرفیت پذیرش همه این افراد را ندارد باید به بخش خصوصی ورود کنند که این امر نیاز به آموزش های لازم در مراکز فنی و حرفه ای و اعطای وام خوداشتغالی است.
این نماینده مجلس تصریح کرد: 2 میلیون و 500 هزار زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارند که همه این زنان به جهت اینکه همسر خود را از دست داده و دارای فرزند بوده و یا بصورت مجردی و تنهایی زندگی می کنند برای امرار معاش نیازمند حمایت می باشند و این آمار رو به فزایش است.
بیات بر ضرورت وجود طرح ساماندهی زنان سرپرست خانوار تأکید کرد و گفت: طرحی باید تدوین شود که خانواده محور باشد که با توجه به آمار بالای زنان سرپرست خانوار در جهت کاهش هزینه های آنان تدابیر جدی اندیشیده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار