گرمای شدید در لامرد ؛

چرخ زندگی می چرخد

خبرگزاری پانا: چرخ امید زندگی مردم لامرد کماکان در دمای 47 درجه سانتی گراد می چرخد و مشعل پالایشگاه های نفت و گاز ، چراغ دکان بازاریان لامرد را روشنی می بخشد.

کد مطلب: ۲۵۰۰۱۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، امروزه به دلیل عواملی ازجمله جمعیت، استفاده وسیع از خودروهای شخصی، فعالیت گسترده پالایشگاه ها و کارخانه جات ونیز موقعیت جغرافیایی ویژه شهرستان دمای هوا روبه افزایش می رود . به طوری که در فصل تابستان و در ماه های گرم سال دمای هوا به 51 درجه بالای صفر می رسد.
تاکید این نکته ضروری حایز اهمیت است مناطقی که دارای آب و هوای قاره ای اند تنها دو فصل گرم و سرد دارند که لامرد نیز در این مورد استثنا نیست.
باتوجه به اینکه در حال حاضر در فصل تابستان به سر می بریم به دلیل منحصر بودن شهرستان لامرد در میان حجم انبوهی از کوه ها که در تمامی جهات اطراف حاکم اند خطر وارونگی دما آن را تهدید می کند.
وارونگی هوا یا وارونگی گرمایی به پدیده‌ای گفته می‌شود که در آن برخلاف حالت طبیعی با افزایش ارتفاع دما نیز زیاد می‌شود و در این شرایط درجه حرارت پائین جو کمتر از طبقه فوقانی می‌باشد.

لامرد یکی از شهرهای جنوبی استان فارس است که دور تا دور آن را کوه های زاگرس احاطه کرده اند.
این شهر از نظر موقعیت جغرافیایی درنزدیکی مدار رای السرطان واقع شده است ودارای آب وهوای قاره ای یا همان بری می باشد و مهم ترین میراث خاک لامرد درختان خرما هستند .
شهرستان لامرد به دلیل قرار گرفتن در مجاورت پالایشگاه های نفت، گاز وپتروشیمی ونیز کارخانجات آرد ، سیمان و دولومیت و راه اندازی سایت انرژی بر در خود ، به عنوان یک شهرک صنعتی و یکی از مناطق مهم اقتصادی در استان شناخته می شود.

درپایان چرخ امید زندگی مردم کماکان در دمای 47 درجه سانتی گراد می چرخد و مشعل پالایشگاه های نفت و گاز، چراغ دکان بازاریان در لامرد را روشنی می بخشد و ماشین آلات وکارخانه جات و شهرک های صنعتی را قدرت می بخشد.
گزارش :مطهره اکبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار