یک اقتصاددان مطرح کرد:

ضرورت اصلاح ساختاری اقتصاد برای خروج از رکود

خبرگزاری پانا: یک اقتصاددان تاکید کرد : اجرای مناسب بسته سیاست خروج غیرتورمی از رکود و ایجاد رونق پایدار باید با تبیین همه ابعاد برنامه ها و نیازهای کوتاه مدت اقتصادی کشور مدنظر باشد.

کد مطلب: ۲۴۹۸۲۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، حسین راغفر اظهار داشت: دولت باید هوشیار باشد که این بسته ، موجب توزیع رانت در میان قدرتمندان نشود و اصلاح فضای کسب و کار و افزایش بهره‌وری هم در الویت قرار گیرد و نباید اشتباهات اقتصادی گذشته را تکرار کنیم.
عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا افزود: هنوز گزاره‌های بسته خروج از رکود دولت ناقص است و باید کامل شود.
وی با بیان اینکه ساختار صنعت پتروشیمی به عنوان ساختاری ناکارآمد بر خام فروشی تکیه دارد ، گفت : پیشران شدن این بخش برای خروج از رکود نمی تواند اثربخش باشد ، باید اصلاحات ساختاری مد نظر باشد و نهادهای حامی تولید ایجاد شود.
راغفر گفت : باید تشکیل سرمایه ناخالص به نفع تولید مدیریت شود و تولید محرک اقتصاد باشد و خلق ثروت و شغل کند.
وی افزود: فقط با تزریق ارز و درآمدهای بادآورده نفتی نمی‌توان وضع موجود را آباد کرد ، این بسته برای سال‌های 93 و 94 است و باید سیاست های کوتاه مدت و مشخص مد نظر دولت باشد.
راغفر تصریح کرد: رونق بازار سرمایه هم مهم است که در کنار ارتقای بهره‌وری مد نظر است و این طور نیست که اگر قیمت‌ها اصلاح شود ، همه چیز هم ساماندهی شود.
راغفر خواستار تدوین راهبرد بلندمدت برای توسعه کشور شد و باید چشم‌انداز بلند مدت داشته باشیم.
راغفر به رادیو اقتصاد گفت: البته انتظار نداریم که این بسته سیاستی دولت پاسخگوی همه موارد باشد اما این را هم بدانیم که این بسته
شبیه بسته های دولت‌های پیشین است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار