در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

کمبود نیروی انسانی در اورژانس کشور/ 40 پایگاه اورژانس هوایی نیازمندیم

خبرگزاری پانا: عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از کمبود نیروی انسانی در اورژانس کشور خبر داد و گفت: یکی از چالش های حوزه سلامت کمبود نیرو در بخش اورژانس است.

کد مطلب: ۲۴۶۳۹۴
لینک کوتاه کپی شد

عابد فتاحی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به طرح تحول سلامت در حوزه درمان اظهار داشت: اجرای این طرح یکی از اقدامات خوبی است که از سوی وزارت بهداشت در حال اجراست اما یکی از جدی ترین چالش هایی که در این حوزه وجود دارد، کمبود نیرو در اورژانش کشور است که باید به آن به طور جدی توجه شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: کمبود نیروی انسانی در کادر درمان به ویژه اورژانس موجب می شود تا فشار زیادی بر کارکنان موجود وارد شود و این افراد مجبور به اضافه کار اجباری شوند که در نتیجه کیفیت کار آن ها نیز تحت تأثیر قرار می گیرد.
فتاحی تأکید کرد: اصلاح فرآیند خدمات اورژانس نیز باید در قالب طرح جامعی ساماندهی شود که در جلساتی که داشتیم قرار است سطح بندی خدمات اورژانس نیز در دستور کار قرار بگیرد تا وضعیت کمی و کیفی خدمات فوریت های پزشکی بهبود پیدا کند.
وی ادامه داد: همچنین نیمی درصد آمبولانس های اورژانس کشور فرسوده است که طبق برنامه باید ناوگان آمبولانس کشور نوسازی شود و این نیاز به اعتبار دارد که وزارت بهداشت باید مدیریت کند.
این نماینده مجلس همچنین به ایجاد پایگاه های اورژانس هوایی نیز اشاره کرد و افزود: روز گذشته 14 پایگاه اورژانس هوایی در استان های مختلف راه اندازی شد که برای تکمیل این روند نیاز به 40 پایگاه اورژانس هوایی داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار