درگیری پلیس مصر با تظاهرکنندگان در مقابل سفارت آمریکا

خبرگزاری پانا: پلیس مصر با معترضان خشمگینی که در اعتراض به ساخت و پخش فیلم ضداسلامی و موهن آمریکایی در مقابل سفارت آمریکا در قاهره تظاهرات کردند، درگیر شد.

کد مطلب: ۲۴۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از العربیه، این درگیری بامداد روز پنجشنبه زمانی روی داد که معترضان با سر دادن شعارهایی علیه فیلم موهنی که یک امریکایی اسرائیلی تبار ساخته است، شعار سردادند.

بنابر این گزارش، نیروهای امنیتی مصر برای متفرق کردن تظاهرکنندگان به شلیک گاز اشک آور متوسل شدند.

این اعتراضات ساعاتی پس از آن برگزار شد که تظاهرکنندگان مصری در اعتراض به این فیلم که در آن به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) توهین شده است، با تجمع در مقابل سفارت امریکا از دیوارهای آن بالا رفتند و پرچم این کشور را پاره کردند.

معترضان مصری همچنین عذرخواهی دولت امریکا را از مسلمانان به دلیل انتشار این فیلم موهن ضد اسلامی، خواستار شدند.

خبرگزاری دولتی مصر، منا، نیز از زخمی شدن تعدادی معترض در این درگیری خبر داد.

وزارت کشور مصر هم بیانیه ای در خصوص حوادث رخ داده در مقابل سفارت آمریکا در قاهره صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: تظاهرات کنندگان، کوکتل مولوتف و سنگ به سوی نیروهای امنیتی پرتاب کردند و دو افسر و 11 سرباز را مجروح کردند و دو خودرو پلیس را هم آتش زدند و نیروهای امنیتی هم 12 تظاهرات کننده را بازداشت کردند.

وزارت کشور مصر از رهبران و شخصیت‌های ملی این کشور خواسته است برای آرام کردن تظاهرات کنندگان مداخله کنند.

در لیبی نیزدر اعتراض به ساخت و پخش این فیلم، مردان مسلح در ۱۱ سپتامبر به کنسول‎گری امریکا در شهر بنغازی واقع در شرق این کشور حمله کردند. کریستوفر استیونز، سفیر امریکا در لیبی و سه نفر از کارکنان کنسول‌گری در این درگیری‌ها ، کشته شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار