پدرخوانده چهره‌پردازی سینمای جهان درگذشت

خبرگزاری پانا: «دیک اسمیت» یکی از برجسته‌ترین چهره‌پردازان تاریخ سینما معروف به ˝پدرخوانده گریم˝ در سن 92 سالگی درگذشت.

کد مطلب: ۲۴۳۵۶۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا، «دیک اسمیت» چهره‌پرداز مطرح فیلم‌هایی چون «پدرخوانده»، «راننده تاکسی»، «بزرگ مرد کوچک» و «جن‌گیر» پس از هفتاد سال فعالیت درخشان در عرصه سینما در سن 92 سالگی درگذشت.

«اسمیت» یکی از معدود چهره‌های هالیوودی است که نه به عنوان بازیگر و کارگردان بلکه در مقام یک چهره‌پرداز به چنین شهرتی در هالیوود دست یافت تا آنجا که او را پدرخوانده گریم سینمای جهان می‌نامیدند.

از ماندگارترین چهره‌پردازی‌های «اسمیت» در سینما می‌توان به گریم «مارلون براندو» در فیلم «پدرخوانده» ساخته «فرانسیس فورد کاپولا»، گریم ترسناک «لیندا بلر» در فیلم «جن‌گیر» ساخته «ویلیام فریدکین»و چهره‌پردازی «رابرت دنیرو» در فیلم «راننده تاکسی» ساخته «مارتین اسکورسیزی» اشاره کرد.

«اسمیت» در طول فعالیت بلند سینمایی خود منبع الهام چهره‌پردازان فراوانی چون «ریچارد تیلور»، «کرگ کانوم»، «الک گیلیس» و از جمله «ریک بیکر» معروف بود.

«بیکر» در واکنش به درگذشت «اسمیت» در صفحه توئیتر خود نوشت: استاد درگذشت. دوست و استادم دیگر با ما نیست و دنیا دیگر شبیه قبل نخواهد بود. بدون شک او بزرگترین چهره‌پرداز تاریخ سینما بود.

از دیگر کارهای «دیک اسمیت» می‌توان به فیلم‌های «مرد ماراتون»، «شکارچی گوزن» و «امادئوس» و «اسکنر» اشاره کرد.

وی در سال 1985 برای فیلم «آمادئوس» موفق به کسب جایزه اسکار بهترین چهره‌پردازی شد و در سال 2012 نیز جایزه افتخاری اسکار را به پاس یک عمر فعالیت هنری دریافت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار