مرحله دوم سفرهای تابستانی؛

ترافیك سنگین و بی سابقه در محورهای مواصلاتی استان اردبیل

خبرگزاری پانا: رئیس پلیس راه استان اردبیل با اشاره به آغاز مرحله دوم سفرهای تابستانی ،از وجود ترافیک سنگین و بی سابقه در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

کد مطلب: ۲۴۳۳۵۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سرهنگ معراج ظهیری گفت: وجود جاذبه های متعدد و متنوع گردشگری در سطح استان و میهمان نوازی خاص مردم شریف این دیار ، همچنین وضعیت بسیار مساعد آب و هوایی ، باعث شده كه هموطنان از اقصی نقاط كشور ، استان اردبیل را برای سیاحت و گردشگری انتخاب نموده و به همین علت اكثر محورهای مواصلاتی استان از تراكم و ترافیك خودرویی مضاعفی برخوردار است.

وی افزود:محورهای اردبیل به "آستارا و سراب" ، محور "مشگین شهر به اهر" در مقایسه با سایر محورهای مواصلاتی استان از ترافیك بسیار سنگینی برخورداربوده ، بطوریكه به لحاظ ورود بیش از اندازه خودرو به داخل شهر "سرعین" و عدم وجود ظرفیت لازم جهت گنجایش خودروهای ورودی ، ترافیك وسایل نقلیه ای كه منتظر ورود به داخل این شهر بودند تا چندین كیلومتری ادامه داشته است .

رئیس پلیس راه استان اظهار داشت: سبقت غیرمجاز ، تجاوز و انحراف به چپ از عمده تخلفات رانندگی رایج در محورهای مواصلاتی استان بوده ؛بطوریکه در چند روز اخیر براثر وقوع حوادث رانندگی 2 نفر از هموطنان كشته و 12 نفر نیز مصدوم شده اند.

سرهنگ "ظهیری" با اعلام اینكه استان اردبیل یكی از استان های كوهستانی با جاده های دو طرفه غیر مجزا و دارای پیچ های خطرناك است؛ عنوان كرد: توصیه پلیس راه استان به مسافران تابستانی كه با خانواده های خود و برای اولین بار به این استان وارد می شوند این است كه از سرعت و سبقت غیر مجاز ، انحراف و تجاوز به چپ اجتناب و با گذشت و صبوری رانندگی و با توجه به تراكم خودرویی ، فواصل طولی مناسب را با خودروهای جلویی حفظ کنند .

این مقام انتظامی با تشكر از رانندگانی كه توجه ویژه ای به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی دارند ؛تصریح كرد : برخورداری از ایمنی و امنیت از نیاز های اساسی انسانهاست كه نباید توسط اندك رانندگان قانون شكن مورد تهدید قرار گیرد؛ که در این راستا پلیس راه نیز بخاطر تامین آرامش رانندگان قانونمند ،با رانندگان انگشت شمار قانون شکن برخورد خواهد کرد.

سرهنگ "ظهیری" خاطر نشان ساخت: تمام تمهیدات و پیش بینی های لازم برای ساماندهی و هدایت خودروها و روان سازی بار ترافیک در تمامی جاده ها ی منتهی به استان از طرف پلیس راه انجام شده و تیم های پلیس در تمامی نقاط ورودی و حادثه ساز استان مستقر شده اند و اگر رانندگان با ماموران پلیس راه همکاری کنند بطور یقین سفری ایمن و بدون حادثه برای هموطنان در استان رقم خواهد خورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار