در گفت و گو با پانا عنوان شد:

توسعه گرمخانه‌ها در دستور کار شهرداری قرار گیرد

خبرگزاری پانا: نائب رئیس دوم کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خواهان توسعه گرمخانه ها از سوی شهرداری شد.

کد مطلب: ۲۳۸۱۹
لینک کوتاه کپی شد

فرج الله عارفی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری پانا، اظهار کرد: با توجه به آغاز فصل سرما شهرداری باید نسبت به ساماندهی گرمخانه های خود اقدام کند و بخشی از درآمدهای خود را صرف توسعه گرمخانه ها و نگهداری از افراد بی خانمان در این مراکز کند.
وی ادامه داد: گرمخانه ها باید اعتبارات خود را از شهرداری ها تامین کنند و هزینه های گرمخانه ها در ردیف هزینه های خدمات اجتماعی قرار می گیرد و از این رو در شهرهای بزرگ از جمله پایتخت با توجه به شمار زیاد بی خانمان ها، نیاز به افزایش و توسعه گرمخانه ها به شدت احساس می شود.
نائب رئیس دوم کمیسیون اجتماعی تصریح کرد: باید توجه داشت که شهرداری نیز به تنهایی نمی تواند گرمخانه ها را توسعه دهد و مجلس و دولت نیز باید در این زمینه همکاری های لازم را با شهرداری صورت دهند.
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: ساماندهی کارتن خواب ها از اهمیت زیادی برخودار است چرا که بروز ناهنجاری های اجتماعی در میان بی خانمان ها دیده می شود و با توسعه گرمخانه ها از بسیاری از بزهکاری ها و آسیب های اجتماعی ممانعت به عمل می آید.
عارفی تاکید کرد: شمار زیادی از بی خانمان ها افراد سالم و موجه ای هستند که به منظور کار به شهرهای بزرگ مهاجرت می کنند و اگر شب را در خیابان ها سپری کنند احتمال ورود آنها به گروه های معتادان و مجرمان زیاد است و از این رو افزایش تعداد گرمخانه ها از این منظر و برای این گروه بسیار حائز اهمیت است.
وی یادآور شد: همچنین بررسی ها نشان می دهد که شماری از کارتن خواب ها افراد فاقد شغل هستند و فقر سبب کارتن خوابی آنها شده است و چنانچه اقداماتی درجهت کارآفرینی در جامعه صورت نگیرد، بی تردید باید شاهد افزایش شمار بی خانمان ها به ویژه در سطح شهرهای بزرگ بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار