با حضور معاون استاندار و مدیران كل استانی انجام گرفت؛

امضای تفاهم‌نامه آموزش شهروند الکترونیکی در آذربایجان غربی

خبرگزاری پانا: تفاهم‌نامه چهارجانبه آموزش شهروند الکترونیکی در آذربایجان غربی، با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری به امضا رسید.

کد مطلب: ۲۳۷۵۳۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری، مدیرکل صدا و سیمای استان، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان و شهردار ارومیه تفاهم نامه آموزش شهروند الکترونیک امروز در استانداری به امضاء رسید .

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی، در این جلسه که بصورت ارتباط ویدئو کنفرانس با فرمانداریهای استان برگزار شد، گفت: این تفاهم نامه در راستای گسترش خدمات دولت الکترونیک در 17 شهرستان استان به امضاء رسید و لازم است مدیران و مسئولان استانی برای تحقق این امر مهم در استان تلاش و همكاری نمایند .
نادر صفرزاده در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری در خصوص آسان نمودن خدمت به مردم اشاره کرد و افزود: تقویت و اجرای طرح شهروند الکترونیک یکی از راههای تسهیل در ارائه خدمات به مردم كه مورد تاكید رهبرمعظم انقلاب نیز است، می باشد كه در این طرح شهروندان به آسانی و بدون متحمل شدن هزینه های غیرضرور می توانند خدمات دولتی را دریافت كنند .
وی با بیان اینکه دولت الکترونیک به کارگیری فناوری اطلاعات در بخش های مختلف دولت به منظور افزایش بهره وری و ارتقا سطح خدمات رسانی است، ادامه داد: مهم ترین نتیجه این امر، افزایش رضایت مردم خواهد بود به شرطی که پیاده سازی دولت الکترونیکی به طور صحیح و با موفقیت صورت گیرد .
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی کل کارکنان دولت دراستان را 60 هزار نفر عنوان کرد و گفت: دایره خدمت در این طرح تنها به استانداری و ادارات دولتی محدود نمی شود بلکه سایر استانها نیز می توانند از خدمات این طرح برخودار شوند .
وی با بیان اینکه برای تحقق اهداف دولت الكترونیك، زیرساختهای لازم در استان ایجاد شده است، ادامه داد: در صدد جلب و جذب سرمایه گذاری خارجی برای استان بالاخص در منطقه آزاد ماکو و منطقه ویژه اقتصادی سلماس هستیم و امیدواریم با موفقیت در این امر، بتوانیم گام های بلندی برای استان در زمینه های مختلف برداریم .
اسعدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان نیز با بیان اینکه با امضای این تفاهم نامه استارت آموزش شهروند الکترونیک رسما آغاز می شود، گفت: درصدد بودیم سال 93 را به عنوان سال روان سازی خدمت به مردم قرار دهیم و از آنجایی که زیرساختهای لازم توسط شرکت مخابرات فراهم شده با امضای این تفاهم نامه چهارجانبه این اداره در مرحله اول آموزش 140 هزار نفر را متعهد می شود .
حضرت پور شهردار ارومیه نیز كه یکی دیگر از طرفین امضای این تفاهم نامه بود، گفت: شهرداری ارومیه هم تمام تلاش خود را در جهت تسریع و تسهیل خدمات دولت الکترونیک به شهروندان بكار می گیرد .
وی با اشاره به حجم بالای سفرهای درون شهری در ارومیه، افزود: با توسعه و گسترش خدمات دولت الکترونیک نه تنها از این سفرها کاسته می شود بلکه پاکیزگی محیط زیست و کاهش ترافیک و كاهش هزینه های بسیار دیگری را نیز در پی خواهد داشت .
شکرنیا مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی نیز با اشاره به مفید بودن اجرای طرح شهروند الكترونیك در استان افزود: بالا بردن بهره وری، ارتقای سرعت عمل، جلوگیری از اتلاف وقت و سایر منابع جمله مزایای اجرای این طرح است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار