عضویت رایگان سواد آموزان در کتابخانه های عمومی بجنورد

خبرگزاری پانا: رئیس اداره سواد آموزی آموزش و پرورش شهرستان بجنورد از عضویت رایگان سواد آموزان در کتابخانه های عمومی شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۲۳۶۷۹۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگارآموزش و پرورش پانا، لنگری در جلسه اجرایی نمودن تفاهم‌نامه استانی میان دو اداره سواد آموزی آموزش و پرورش و اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بجنورد گفت: کتابخانه بهترین محل برای حضور عزیزانی است که شروع به تحصیل کرده اند و کتابخانه می تواند نقش اساسی در بالا بردن سطح سواد این نو سوادان داشته باشد.
رئیس اداره سواد آموزی آموزش و پرورش شهرستان بجنورد استفاده از روش برنامه های تبلیغی، تشویقی واستفاده از ظرفیت های موجود را برای ترویج فرهنگ کتابخوانی مفید دانست و گفت : هر اندازه ارتباط بین دستگاه های فرهنگی و آموزشی بیشتر باشد بهتر می توان به مردم خدمت کرد.
وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این نشست توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه میان نوسوادان بجنوردی است،اجرایی شدن مصوبات تفاهم نامه را سبب دانش افزایی و تثبیت آموخته های سوادآموزان و جلوگیری از برگشت پذیری به بی‌سوادی دانست.
رئیس اداره سواد آموزی آموزش و پرورش شهرستان بجنورد خاطر نشان کرد: برای راه اندازی و فعال کردن بخش ویژه نوسوادان در کتابخانه های عمومی شهرستان هریک از کتب دوره سواد آموزی به عنوان نمونه ضروری است .
لنگری همکاری کتابداران روستایی و شهرستانی را به عنوان آموزش دهنده در فعالیت های برون سپاری سواد آموزی به ویژه کلاس تحکیم سواد را خواستار شد و تصریح کرد: این افراد می توانند برابر مقررات از حق الزحمه مربوطه برخوردار شوند .
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بجنورد نیز در این نشست ضمن اعلام آمادگی کامل با اداره سواد آموزی برای عضویت سوادآموزان به صورت رایگان و عضویت خانواده آنها و کارکنان نهضت سوادآموزی به صورت نیم بها، ایجاد بخش ویژه نوسوادان در کتابخانه های عمومی شهرستان، برگزاری مسابقات کتابخوانی به صورت کتبی و آنلاین، برگزاری کارگاه های آموزشی را از دیگر برنامه هایی عنوان کرد که در مشارکت با سواد اموزی اجرا خواهد شد.
امیری افزود: در آینده نزدیک جهت استفاده ودسترسی آسان نوسوادان در روستاهای بیدک، چناران، قلعه جق، ارکان، اسفیدان و گریوان کتابخانه هایی تاسیس خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: حداقل 10 ایستگاه مطالعه کتابخوانی در سطح شهر در بانک ها و دیگر بخش ها وجود دارد که خواندن مطالب آن برای افراد سواد آموز راحت و آسان است .
گفتنی است به موجب اجرایی نمودن تفاهم‌نامه استانی میان دو اداره سواد آموزی آموزش و پرورش و اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بجنورد نوسوادان این شهرستان به صورت رایگان به عضویت کتابخانه های عمومی درخواهند آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار