نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی:

زکات فطریه باید صرف فقرا شود

خبرگزاری پانا: نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی در جلسه شورای زکات استان گفت: زکات فطریه باید صرف فقرا شود.

کد مطلب: ۲۳۶۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین "سیدمهدی قریشی" نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه و "تقی كهوریان" معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار آذربایجان غربی جلسه شورای زکات استان در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد .

قریشی با بیان اهمیت زکات در آیات و روایات اسلامی پرداخت و گفت: در زمینه زکات و تشویق مردم به نوعی تنها برای رفع نیاز و احتیاجات فقرا عنوان می شود که هر چند این مسئله نیز درست است ولی باید دقت شود که در مسئله زکات باید مردم را بیشتر با این فریضه الهی و وظیفه خود و عواقب عدم پرداخت آن آشنا کرد .
امام جمعه ارومیه با بیان اینکه باید در این رابطه بیش از پیش فرهنگسازی شود، ادامه داد: فریضه زکات واجب شرعی است و در این خصوص باید به گونه ای فرهنگسازی شود که مردم با این وظیفه و تکلیف شرعی بیشتر آشنا شوند .
نماینده ولی فقیه در استان به تبلیغ و تشویق مردم برای ادای فریضه زكات، توسط روحانیون و رسانه نیز تاکید کرد .
قریشی در ادامه به زکات فطریه اشاره کرد و گفت: بر اساس دستورالعملی که توسط مقام معظم رهبری صادر شده زکات فطریه باید صرف فقرا شود .
معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: زکات به عنوان یک فریضه واجب الهی آثار و تبعات بسیار زیادی را در جامعه و غنابخشی به گروه‌های اجتماعی دارد که می‌توان اسباب توانایی اقتصادی و حتی فرهنگی را فراهم آورد .
در ادامه هر یک از اعضای شورای زکات استان به بیان نظرات و دیدگاههای خود در خصوص فرهنگسازی و نحوه تشویق و جمع آوری زکات پرداختند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار