مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان، ابتلا به سرطان لوزالمعده را کاهش می دهد

خبرگزاری پانا: خوردن مواد غذایی با منبع آنتی­اكسیدانی و ویتامین­های­C و E از بروز سرطان لوزالمعده می كاهد.

کد مطلب: ۲۳۴۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، محققان انگلیسی با انجام مطالعات خود بر روی 23500 فرد بالای 40 سال دریافتند كه استفاده از رژیم­های غذایی كه شامل مقادیر بالایی از آنتی­اكسیدان­ها به ویژه سلنیم و ویتامین­های C و E است، امكان ابتلاء ‌به سرطان لوزالمعده یا پانكراس را در گروه مورد مطالعه نسبت به بقیه افراد تا دو سوم كاهش داده است.
براساس این گزارش محققان با بررسی­های بیشتر افزودند: در صورت اثبات یك رابطه مستقیم علت و معلولی در آزمایشات بعدی مصرف غذاهای سرشار از آنتی اكسیدان­ها و این ویتامین­ها می­توانند تا 8 درصد از وقوع سرطان لوزالمعده جلوگیری كند.
نتایج حاصل از این گزارش همچنین می­افزاید كه مهم­ترین آنتی­اكسیدانها، ویتامین­های C و E و بتاكاروتن ها هستند. سلنیم نیز بعنوان یك ماده معدنی نقش آنتی­اكسیدانی مهمی دارد كه تمامی این­ها باید از طریق غذا وارد بدن شوند چرا كه بدن به تنهایی نمی تواند آنها را تولید كند.
به گفته محققان 35 درصد از كل سرطان ها با خوراكی ها و مواد غذایی كه در رژیم های غذایی وجود دارند مرتبط هستند و داشتن یك رژیم غذایی سالم تا حدی می تواند فاكتورهای خطر ابتلاء به انواع سرطان ها را كاهش دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار