بازنشسته کردن روستاییان و عشایری که در سن بازنشستگی هستند؛

کشاورزان و دامداران باید از اهمیت و مزایای بیمه تامین اجتماعی آگاهی یابند

خبرگزاری پانا:معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به طرح بیمه اجتماعی کشاورزان، روستایان و عشایر گفت: در راستای این طرح تمام روستاییان بالای ۱۸ سال از تسهیلات بیمه اجتماعی بهره‌مند خواهند شد و بر اساس این قانون بیمه‌شدگان تنها ۵درصد حق بیمه پرداخت می‌کنند.

کد مطلب: ۲۳۳۴۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، اکبر فتح ی در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: تمامی روستاییان و عشایر و همچنین کشاورزانی که در غیر از روستاها ساکن هستند می‌توانند با پرداخت حق بیمه تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان,روستاییان و عشایر قرار بگیرند.

و ی با ب ی ان ا ی نکه بر اساس قانون، بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر 5 درصد از حق بیمه خود را پرداخت می‌کنند و مابقی آن توسط دولت پرداخت می‌شود ادامه داد: بیمه شدگانی که 15سال حق پرداخت بیمه داشته باشندو به سن 65 سالگی رسیده‌ باشند از تمامی مزایای بازنشستگی در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستاییان و عشایر استفاده خواهند کرد ضمن اینکه هم اکنون سقف سنی برای ورود به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر برداشته شده است.
معاون برنامه ریزی وامور اقتصادی سازمان افزود: با تهمیدات درنظر گرفته شده متقاضیان در روستاها می‌توانند با مراجعه به دفاتر کارگزاری اقدام به پوشش بیمه اجتماعی نموده به طوری که در مراحل بعدی نیازی به حضور بیمه شده به دفاتر کارگزاری نیست و بیمه شدگان می‌توانند ازطریق شبکه مجازی و بصورت آنلاین از وضعیت بیمه‌ای خود مطلع شوند.
وی گفت: بیمه شدگان روستایی، عشایر و کشاورزان می‌توانند با شماره پیامک 300037 و با ارسال کد ملی از آخرین وضعیت پرداختی حق بیمه خود مطلع شوند.
فتح ی همچنین با اشاره به اینکه شرایط سنی برای عضویت روستاییان در صندوق برداشته شده است، اظهار داشت: افراد واجد شرایط بیمه در روستا چنانچه بالای 18 سال سن داشته باشند می‌توانند به عضویت این صندوق درآمده و از مزایای آن بهره‌مند شوند.
و ی با ب ی ان ا ی نکه در صورتی که فرد بیمه شده یکسال از حق بیمه خود را پرداخت کند، پس از فوت به بازماندگان وی مستمری تعلق می گیرد ادامه داد: همچن ی ن اگر فردی از کار افتاده شود و به تایید کمیسیون پزشکی نیز رسیده باشد به خود فرد و یا خانواده وی مستمری پرداخت می شود.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان با بیان اینکه روحانیون نقش مهمی در تشویق روستاییان و کشاورزان برای قرار گرفتن زیر پوشش بیمه دارند، بر بهره‌گیری از ظرفیت رسانه ها و تبلیغ این مهم از طریق امامان جمعه و جماعت تاک ی د نموده و خاطرنشان کرد: باتوجه به تاثیرگذاری این طرح در ایجاد انگیزه در کشاورزان برای توسعه فعالیت های کشاورزی همه باید تلاش کنیم تا این طرح مهم اطلاع‌رسانی شود و این تلاش برای جامعه روستایی مضاعف صورت گیرد و تجمعات مذهب ی ماه مبارک رمضان و ل ی ال ی قدر فرصت مناسب ی است تا کشاورزان و دامداران از اهمیت و مزایای بیمه تامین اجتماعی آگاهی یابند .
و ی با بیان اینکه بسیاری از مردم در حال حاضر با این بیمه و مزایای آن آشنایی کاملی ندارند، گفت: باید در راستای توجیه مردم اقدامات اساسی صورت گرفته و مردم به ویژه روستاییان در زمینه اهمیت و مزایای بیمه توجیه شوند.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان با ب ی ان ا ی نکه مروج ی ن جهاد کشاورزی در شهرستانها نیز می‌توان ن د در این راستا با توجه به برنامه‌های تبلیغی و ترویجی که دار ن د نقش مهمی در ترغیب و تشویق کشاورزان به عضویت در این صندوق داشته باشد ادامه داد: دو برابر هر میزان که فرد متقاضی به عنوان حق بیمه خود پرداخت کند، توسط دولت پرداخت می شود و هرچه متقاضی گروه‌ بالاتری را انتخاب کند در زمان بازنشستگی، از کارافتادگی و یا فوت حقوق و مزایایی بیشتری دریافت خواهد کرد.

و ی با ب ی ان ا ی نکه هم زن و هم مرد در یک خانواده می‌توانند به صورت توأمان در این بیمه عضویت پیدا کرده و در آینده در صورت بازنشستگی و یا از کارافتادگی حقوق دریافت کنند ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی هفته گذشته طرح بازنشسته کردن کسانی که در سن بازنشستگی بوده و حق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر را پرداخت می کنند، تصویب کردند و دولت را مکلف کردند کلیه روستاییان و عشایری که در سن بازنشستگی بوده و تحت پوشش بیمه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر می باشند و در صورت تقاضای آنان و داشتن سابقه پرداخت حق بیمه اجتماعی و روستاییان و عشایر به مدت 9 سال، بازنشسته کرده و متناسب با آن حقوق بازنشستگی به آنان پرداخت کنند. /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار