آیت ‎الله صدیقی: خداوند در وجود شهدا متجلی است

خبرگزاری پانا: امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه قرائت قرآن یک قرائت واحد و از جانب خداوند متعال بوده است، گفت: طبق آیات قرآن کریم خداوند آیاتش را بر پیامبر اکرم (ص) قرائت کرده است یعنی بدون شک اول خدا قاری قرآن را بوده است.

کد مطلب: ۲۳۱۶۰۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، آیت الله کاظم صدیقی درنخستین یادواره 36 شهید قاری، حافظ و استادان قرآنی تبریز در مصلی اعظم این شهر اظهار کرد: این کتاب را خدا قرآئت کرده است، بعضی از روشنفکران بدعاقبت که جزء فتنه‌گرها هم هستند و خدا نور علم را را از آنها گرفته در حد کفر پیش رفتند می‌گویند قرآن کلام خداوند نبوده و کلام بشری است.

وی با بیان اینکه خداوند بیان می دارد قرآئت قرآن از جانب اوست، اضافه کرد: آفتاب آمد دلیل آفتاب ؛ آیا از این دلیل برزگتر می توان یافت؟

وی با اشاره به آیه 77 تا 79 سوره واقعه افزود: آنها که حقیقت قرآن را درک می کنند مطهرون هستند و نه طاهرین .

وی اضافه کرد: با توجه به آیه 33 سوره احزاب فهم حقیقت قرآن در حیطه پیامبر (ص) و اهل بیت ایشان است، هر کس به مقدار قرب به به این بزرگوران از این معجزه الهی بهره می گیرد.

آیت الله صدیقی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) در توجیه زندگی خود در این عالم سه چیز را معرفی کردند یکی تلاوت قرآن و دومی دیدار جمال حقیقت قرآن؛ یعنی پیامبر اکرم(ص) و دیگری اجرای دستورات قرآن؛ اینکه می گویند حضرت زهرا(س) خود قرآن بود این را جدی بگیرید، حضرت زهرا(س) حقیقت قرآن بود.

آیت الله صدیقی اظهار کرد: خداوند بخشنده است و با ایمان، حب حضرت علی (ع) و نمازگزاری گناهان را می بخشد و ما باید به حضرت علی (ع) به عنوان کاتب وحی و حضرت زهرا (س) که خود قرآن ناطق است، بیشتر عشق بورزیم.

وی ادامه داد: جامعیت قرآن دلیل بر معجز بودن آن است چرا که دستوراتش عزت آفرین و آرامش بخش است و برای بعد معنوی و مادی زندگی انسان برنامه دارد.

وی ادامه داد: قرآن حقیقتی فراتر از الفاظی است که چاپ شده و ما آن را می بینیم و فراتر از الفاظی است که به زبان جاری می شود و قاریان آن را تلاوت می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بهانه برای آمرزیده شدن انسان ها به وسعت اسمای اعظم الهی یعنی "الله" و "الرحمن" است و با این شرایط اگر از رحمت الهی ناامید باشیم از خاسران دنیا و آخرت خواهیم بود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه شهدا به مرحله شهود رسیده‌اند و خداوند در وجود آنان متجلی است، خاطرنشان کرد: زمانی که نخستین قطره خون پاک شهید بر زمین می چکد ، تمام گناهان وی بخشیده شده و در حقیقت جلوه مطلق می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار