اروپا نقض حقوق کودکان بحرینی را پی گیری می کند

خبرگزاری پانا: اتحادیه اروپا اعلام كرد كه به طور كامل درجریان اقدامات تجاوزكارانه درحق كودكان بحرینی قرار دارد و از نزدیک موارد نقض حقوق كودكان بحرینی را پی گیری می كند.

کد مطلب: ۲۳۱۱۶۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: نمایندگی دیپلماتیک اتحادیه اروپا دربحرین، از نزدیک اوضاع منامه را زیر نظر دارد و به منظور جلوگیری از نقض حقوق بشر با مسوولان بحرینی در تماس است و دراین زمینه تلاش می‌کند.
سایت جمعیت "وفاق" بحرین نوشت: اشتون تاکید کرد که نمایندگی اتحادیه اروپا با مسوولان رژیم آل خلیفه در بحرین دیدار خواهد کرد تا آنان را به احترام به حقوق بشر و آزادی و پایبندی به تعهدات بین المللی دعوت کند.
اشتون به نمایندگی از کمیساریای اتحادیه اروپا، این اظهارات را در پاسخ به سؤال "جان لویی کوتینی" و "مارک ترابیلا" نمایندگان فرانسوی و بلژیکی پارلمان اروپا درباره نقض حقوق کودکان بحرینی بیان کرد.
این دو نماینده پارلمان اروپا از اشتون در باره موضع اتحادیه اروپا درخصوص قضیه محاکمه دو نوجوان 15 ساله بحرینی به نام های "جهاد سلمان" و "إبراهیم المقداد" سؤال کرده بودند.
این دو جوان بحرینی در یک تظاهرات ضد دولتی در 23 ژوئیه 2012 بازداشت و مجبور شدند که اعتراف های خود را که درغیاب وکیل از آنان گرفته شد، امضا کنند و در دادگاه مانند افراد بزرگسال محاکمه شوند و دادگاه تجدید نظر درماه سپتامبر گذشته، حکم آنان را تایید کرد.
این دو نماینده پارلمان اروپا به اشتون گفته بودند که در سایه چنین وضعیتی ، بحرین تعهداتی را که با امضای آن به توافقنامه حقوق کودک در 13 اوت 1992 پیوسته، نقض کرده است.
نمایندگان اروپایی از اشتون پرسیده اند که کمیساریای اروپا چه نقشی را می تواند برای توقف تجاوزات علیه کودکان بحرینی ایفا کند.
اتحادیه اروپا، هیاتی دیپلماتیک و فعال درکشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس دارد که مقر آن در ریاض است. همچنین 130 هیات اتحادیه اروپا در مناطق مختلف جهان قرار دارد.
هیات اتحادیه اروپا به طور رسمی در سال 2004 در ریاض افتتاح شد و به تجزیه و تحلیل قضایای جاری منطقه و گزارش آن به مقر اتحادیه اروپا در بروکسل می پردازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار