در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

جذب سالانه ۵ هزار دانشجوی غیر ایرانی/محدودیت پذیرش دانشجو وجود ندارد

خبرگزاری پانا: مدیر کل امور دانش آموختگان غیرایرانی با اشاره به جذب سالانه 5 هزار دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه های کشور گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه باید 25 هزار دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه های کشور جذب شوند.

کد مطلب: ۲۲۸۵۷۲
لینک کوتاه کپی شد

محمد جباری در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، افزود: در برنامه پنجم توسعه، جذب سالانه 5 هزار دانشجوی غیر ایرانی دیده شده که باید تا پایان برنامه عملیاتی شود.

وی با اشاره به وضعیت فعلی جذب دانشجوی غیرایرانی در کشور گفت: در حال حاضر وضعیت با مطلوبی که در برنامه وجود دارد فاصله داشته اما جذب دانشجو یکی از برنامه هایی است که در حال انجام است و این هدف در راستای پذیرش دانشجویان غیرایرانی انجام می شود.
مدیر کل امور دانش آموختگان غیر ایرانی تصریح کرد: سالانه 5 هزار دانشجوی خارجی که 2 هزار نفر آنان به صورت بورسیه و 3 هزار نفر آن به صورت غیر بورسیه باید جذب دانشگاه‌ های داخل شوند.
وی تأکید کرد: هم اکنون 28 هزار دانشجوی غیرایرانی در کشور تحصیل می کنند که از این تعداد 2 هزار دانشجو بورسیه، 2 هزار دانشجوی آزاد و 11 هزار نفر نیز دانشجوی ورودی از طریق آزمون سراسری کشور هستند.
جباری با بیان اینکه محدودیتی در زمینه پذیرش دانشجو از کشور خاصی نداریم، تصریح کرد: باید شرایط ویژه ‌ای را برای جذب دانشجویان غیرایرانی تا رسیدن به اهدافمان فراهم کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار