یک سر و هزار سودای تلویزیون در تب داغ فوتبال / جایگاه سریالهای مناسبتی کجاست

خبرگزاری پانا: در روزهایی که تب داغ مسابقات جام جهانی 2014 برزیل بر فضای رسانه ای کشور حاکم است، نسبت به کنداکتور پخش شبکه ها و میزان استقبال مخاطبان از مجموعه های نمایشی ماه مبارک رمضان نگرانی وجود دارد.

کد مطلب: ۲۲۷۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا؛ روزهای پایانی بهار است اما تابستان فوتبال از راه رسیده. جام جهانی فوتبال 2014 برزیل چند روزی است که آغاز شده و همه نگاه ها منتظر بازی تیم ملی ایران با رقبای جدی خود از دور اول رقابت هاست. تیم ملی والیبال هم با دو برد اخیر خود برابر تیم ملی والیبال برزیل روزهای شادی را برای مردم ایران رقم زده است اما مهم ترین رویداد ورزشی و حتی فرهنگی و اجتماعی را باید در زمین چمن جست و جو کرد.

این رویداد حتی وضعیت آموزشی کشورمان را تحت تاثیر خود قرار داده است و امتحانات مدارس و دانشگاه ها بسیار زودتر از زمان مرسوم و همیشگی خود به پایان رسیده است. در سوی دیگر نیز گروه های برنامه ساز ماه مبارک رمضان که امسال همزمان شده است با برگزاری مسابقات جام جهانی در ضرب العجلی همیشگی برای به آنتن رسیدن تلاش می کنند. باز هم شتابزدگی عنصر اصلی سریال های مناسبتی سیماست و باز هم برنامه ریزی های قبلی تاثیری بر آهسته و پیوسته حرکت کردن و تاکید و تمرکز بر کیفیت خروجی کارها ندارد.

فکر کردن به 18 ساعت کاری برای عوامل پشت صحنه و بازیگرانی که باید بهترین باشند، توقع هر کیفیتی را با تردید رو به رو می کند. با این حال باز هم حضور در ماراتن مناسبت سازی برای کارگردانان و بازیگران مثل گذشته لذت بخش است. ماه رمضان نه تنها از بعد دینی برای مردم ارزشمند و دارای برکات فراوان است، بلکه تاثیر زیادی بر افزایش مقطعی تعداد مخاطبان تلویزیون هم دارد و همیشه آمار تماشای شبکه های مختلف در این دوران بر سایر زمان ها بیشی می گیرد.

البته آنچه مردم را به سمت و سوی تلویزیون می کشاند نه یک دوره زمانی بلکه دیدن آثار درخور و جذاب و در شان رسانه ای است که عنوان ملی را یدک می کشد. پوشش 64 مسابقه فوتبال از شبکه های سه و ورزش سیما و روی آنتن رفتن 4 مجموعه ی نمایشی مناسبتی و همچنین ادامه پیدا کردن سریال های روتین شبکه ها و برنامه های پرمخاطب تلویزیون صرف نظر از تماشایی شدن این رسانه دغدغه کنداکتور را برای مسئولان به وجود آورده است.

نگرانی از این که مبادا در اوج گرفتن رقابت های فوتبالی مجموعه های نمایشی با استقبال مخاطبان رو به رو نشوند ؟ این نگرانی فراتر از این حتی در بخش چیدمان کنداکتور شبکه های مختلف سیما هم راه پیدا کرده است. این نگرانی برای شبکه سه سیما که مسئولیت پخش بیش از 80 درصد از بازی های جام جهانی را برعهده دارد و 53 مسابقه سهم آن است بیشتر به چشم می خورد. این درحالی است که پرمخاطب ترین شبکه سیما همچنین سریالی مناسبتی را ویژه ماه مبارک رمضان در دستور کار خود قرار دارد.

ضمن این که دارای برنامه ها و مجموعه های روتین نمایشی نیز هست. بنابراین جای طرح این سوال پیش می آید که در شرایط کنداکنور سراسر فوتبالی و در حالیکه بعضی روزها مسابقات از ساعت 19 آغاز شده و تا بامداد روز بعد ادامه می یابد، آیا سریال این شبکه، برنامه ای مانند ماه عسل و دیگر برنامه های روتین محلی در جدول پخش آن محلی از اعراب خواهند داشت؟

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار