وضعیت ذخیره آب در سدها/ 40 درصد ظرفیت سدها خالی است

خبرگزاری پانا: با وجود اینکه حجم آب موجود در سدهای کشور نزدیک به 28 میلیارد مترمکعب است، اما 40 درصد توان ذخیره آب سدهای کشور، خالی از آب مانده است.

کد مطلب: ۲۲۶۷۷۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته حجم آب ورودی به مخزن سدهای كشور 5 درصد کاهش یافت. بر این اساس، حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور هم‌ اکنون 27 میلیارد و 960 میلیون مترمکعب به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 2.5 درصد افزایش نشان می دهد.

حجم آب ورودی به مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تاكنون، به 27 میلیارد و 840 میلیون مترمکعب رسیده است. این میزان در مدت مشابه سال آبی گذشته، 29 میلیارد و 190 میلیون مترمکعب گزارش شده بود.

میزان حجم آب خروجی از سدهای کشور نیز از ابتدای سال آبی جاری تاكنون، 18 میلیارد و 940 میلیون مترمکعب گزارش شده در حالی که آب خروجی از سدهای کشور در مدت مشابه سال آبی گذشته به میزان 20 میلیارد و 60 میلیون مترمکعب بود.

بر این اساس، حجم آب خروجی از سدهای كشور در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته، 6 درصد كاهش نشان می‌دهد. حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور در زمان مشابه سال گذشته، حدود 27 میلیارد و 300 میلیون مترمكعب گزارش شده بود.

مجموع ظرفیت مخازن سدهای كشور در حال حاضر 47.4 میلیارد مترمكعب گزارش شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار