وزیر نیرو: قیمت ˝برق˝ از نان بربری کمتراست

خبرگزاری پانا:وزیر نیرو با اشاره به اینکه اگر هر خانوار روزانه 600 تومان پول نان بربری بدهد در ماه 18 هزار تومان بهای آن می‌شود این در حالی است متوسط بهای پرداخت برق برای هر خانوار کمتر از 16 هزار تومان است.

کد مطلب: ۲۲۵۱۳۸
لینک کوتاه کپی شد

باشگاه خبرنگاران نوشت:

حمید چیت چیان در نخستین جشنواره آگاهی سازی و فرهنگ‌سازی صنعت آب و برق گفت: مصرف آب و برق در کشورمان دائماً رو به افزایش است در حالی که منابع بسیار محدود است و تنها مدیریت مصرف است که می‌تواند ما را از بحران نجات دهد.

وی با بیان اینکه فاصله بین قیمت تمام شده و درآمدها بسیار زیاد است افزود: دولت به تنهایی قادر به پرکردن این شکاف نیست و تنها واقعی کردن قیمت آب و برق است که می‌تواند هزینه‌ها را پوشش دهد و جبران کند.

وزیر نیرو اظهار داشت: با این روند و شکاف قیمتی در آینده حتماً با مشکل روبرو می‌شویم.

چیت چیان با اشاره به اینکه افزایش قیمت آب و برق بدون همکاری و موافقت مردم امکان‌پذیر نیست گفت: با مقایسه قیمت آب و برق کشورمان با دیگر کشورها که منابع آبی و تکنولوژی بالاتری دارند می‌توان دریافت که قیمت آب و برق در کشورمان بسیار پایین است.

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن این که اگر هر خانوار روزانه 600 تومان پول نان بربری بدهد در ماه 18 هزار تومان بهای آن می‌شود این در حالی است متوسط بهای پرداخت برق برای هر خانوار کمتر از 16 هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه در برطرف کردن مشکلات سیستم‌های ما ایده‌آل نیست افزوده: همچنین از نظر بوروکراسی،مسائل فنی و ارتباط با مردم مشکل داریم.

وزیر نیرو با بیان اینکه انجام درست مسئولیت‌ها، رضایت مردم را در پی دارد، گفت: ما همیشه نیازمند همنکاری مردم هستیم.
چیت چیان ادامه داد: اگر در بروز یک مشکل اجتماعی به همکاری مردم و اطلاع‌رسانی مناسب توجه نکنیم ممکن است یک مسئله ساده فنی تبدیل به یک مسئله امنیتی شود.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه قطعی آب در تابستان و یا قطعی برق به دلیل یک مشکل فنی در صورت عدم اطلاع‌رسانی مناسب تبدیل به نارضایتی شده افزود:اگر روابط عمومی‌‌های صنعت آب و برق به موقع و به طور مطلوب اطلاع‌رسانی کنند، با همکاری مردم و پیام‌رسانی موثر مشکلات به راحتی حل خواهد شد.

چیت‌چیان همچنین با اشاره به درخواست‌های متعدد مردم برخی شهرهای کشور برای جداسازی شبکه آب شرب از آب بهداشتی اظهار داشت: ضرورت‌ها ما را ناچارکرده که در برخی شهرها شبکه آب شرب را از آب بهداشتی جدا کنیم.

وی افزود:‌در این صورت آب موجود در برخی شهرها که در حد استاندارد آب بهداشتی است باقی مانده و آب شرب به صورت بسته‌بندی ارائه می‌شود که این موضوع در درخواست مردم شهرهایی مثل مشهد وجود دارد.

وزیر نیرو در پایان تاکید کرد:‌ دربحث مدیریت مصرف درخصوص چرا و چگونگی این موضوع آنطور که باید پاسخگوی مردم نبودیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار