استاندار زنجان:

شستا برای سرمایه گذاری در معدن زاج کندی طارم وارد عمل می شود

خبرگزاری پانا: استاندار زنجان، گفت: شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی ˈشستاˈ برای بهره برداری از معدن آلونیت زاج کندی شهرستان طارم در این استان، وارد عمل می شود

کد مطلب: ۲۲۱۸۹۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، جمشید انصاری در گفتگو با خبرنگار پانا، افزود: برای ورود شرکت های سرمایه گذاری بزرگ به این استان، مذاکراتی با شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی ˈ شستا ˈ انجام گرفته است .


وی یادآورشد: باید پذیرفت که زنجان در بحث اکتشاف با مشکل مواجه است و فعالیت در این بخش نیازمند ورود شرکت های بزرگی همچون شستا می باشد .

انصاری شستا را دارای توانمندی اجرایی و مالی بالا برای بهره برداری از این معدن عنوان کرد و ظرفیت معدنی زاج کندی را 130 میلیون تن برشمرد .

استاندار زنجان از واگذاری پهنه معدنی طارم به شرکت شستا خبر داد و بهره برداری از معدن زاج کندی را موجب تامین بخشی از نیاز کشور به خاک صنعتی که هم اکنون وارد می شود، خواند .

وی خاطرنشان کرد: با خاک استخراج شده از معدن زاج کندی می توان برای تولید آلومنیوم، آلونیت، خاک صنعتی و آلومینا بهره برداری کرد .

انصاری ادامه داد: مساحت پهنه معدنی طارم به یک کیلومتر مربع می رسد که با ورود شستا می توان از ظرفیت این شهرستان نهایت بهره برداری را کرد .

استاندار زنجان، گفت: ورود شرکت های بزرگ برای سرمایه گذاری در عرصه های مختلف این استان می تواند به جریان پیشرفت زنجان سرعت ببخشد .

شهرستان طارم در شمال شرقی استان زنجان قرار گرفته و دارای پنج معدن می باشد که تمامی آنها هم اکنون غیر فعال هستند .

معادن گچ و سنگ لاشه در گیلوان، آلونیت زاج کندی، پوزولان یخمان و گچ الزین در شهرستان طارم واقع شده است .

از اولویت های سرمایه گذاری شهرستان طارم در بخش صنعت می توان به تولید زاج بلور، تولید آلومینا از آلونیت، فرآوری کائولن، فرآورده های سیب زمینی، پیاز ،سیر، فرآوری زیتون و تولید داروهای گیاهی، غذای آماده و نیمه آماده اشاره کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار