از تخریب بقیع تا زندگی علامه حسن زاده آملی در «فانوس»

خبرگزاری پانا: دو مستند «منظومه حسن» ساخته مسعود امینی تیرانی و «بهشت ماندنی است» ساخته مهرداد طاهری و احمد ابراهیمی امشب 27 اردیبهشت ماه مهمان « فانوس» می شوند.

کد مطلب: ۲۱۷۵۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا؛ «منظومه حسن» عنوان مستندی درباره زندگی‌نامه علامه حسن‌زاده آملی است که در کنار به تصویر کشیدن گوشه‌هایی از زندگی ایشان و معرفی آثار ارزشمندشان، با اطرافیان و شاگردان وی گفت‌وگو می‌کند تا جنبه‌های مختلف زندگی این عالم گرانقدر را به تصویر بکشد.

همچنین «بهشت ماندنی است» که نخستین مستند تاریخی و پژوهشی در خصوص تخریب قبرستان بقیع است در همین شب ، شنبه ، 27 اردیبهشت ، ساعت 18 از شبکه مستند پخش می شود.
این مستند با روایتی پژوهشی و تاریخی، فاجعه تخریب و هدم قبرستان بقیع توسط وهابیون را روایت می کند. در این فیلم با حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و محمد مهدی صاحب الفصول مصاحبه شده و همچنین تصاویر و اطلاعات جدیدی در خصوص فاجعه تخریب ارائه می شود.
عوامل اصلی این مستند شامل تصویربرداران حمید خدایی و احمد شیرین‌زاد، گویندگان میثم آقابیگی، مجید نظیمی آرانی و میثم نمکی آرانی، تدوین و گرافیک، میرحسن سیدنظری کارگردانان احمد ابراهیمی و مهرداد طاهری و تهیه کننده، مهرداد طاهری هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار