برگزاری همایش تجلیل از نخبگان فرهنگی بسیجی با حضور حضرت آیت الله فرحانی همزمان باروزقشربسیج فرهنگیان

خبرگزاری پانا: همایش تجلیل از نخبگان فرهنگی بسیجی با حضور حضرت آیت الله فرحانی معاون آموزش وامور حوزه های علمیه کشور دراهواز برگزارشد.

کد مطلب: ۲۱۶۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی اداره کل آموز ش وپرورش استان خوزستان دراین همایش که امروز یکشنبه 21اردیبهشت 93درتالار طلائیه ناحیه 4 اهواز برگزارشد، حضرت آیت الله فرحانی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش وپرورش به بیان تعابیر بسیار زیبای مقام معظم رهبری (مدظله العالی )درمود اهمیت بسیج وآموزش وپرورش پرداخت .
رئیس سازمان تولید اندیشه بسیج همچنین گفت: رهبر ارزش بسیار بالایی برای بسیج و آموزش و پرورش قائل است و بسیج به معنای حضور وآمادگی درهمان نقطه ای است که اسلام، قرآ ن امام زمان واین انقلاب به آن نیازمند است.
باید توانایی های مجموعه بسیج را بالا ببرید (ظرفیت بالا ، هدف بزرگ و سربازان پا به کار امام زمان) توقعاتی است که رهبر از بسیجیان دارند. بسیج به عنوان ماندگار ترین و عظیم ترین یادگار امام یکی از برکات انقلاب است . وی در ادامه با تاکید بیشتر برحضور بسیج در تمامی عرصه ها به بیان و معرفی سیاست های اصلی حرکت بسیج پرداخت و گفت مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با فرهنگیان در رابطه با آموزش و پرورش فرمودند :نگاه به آموزش و پرورش نباید همانند نگاه به یک ارگان هزینه بر باشد هرچه بیشتردر این حوزه هزینه کنید به طورمضاعف بهربرداری خواهیم داشت .ریشه ی همه ی ابتکارات وخلاقیت ها رادر آموزش و پرورش باید یافت .اگر اینجا (آموزش و پرورش ) را درست کنیم ، همه جا درست خواهد شد .
تقی زاده مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: امروزه دانش آموزان ما بیش از هر زمانی به این نیاز دارند که به شناخت و معرفت عمیقی از نهضت رسول اکرم (ص) و امام علی (ع) دست پیدا کنند و بدانند که فرزندان و رهروان امام علی چگونه در سایه آن حضرت پرورش یافته اند و از این نوع تربیت باید الگو برداری کنند.
تقی زاده افزود: آن چیزی که یک مکتب، انقلاب و مذهب را برای همیشه در طول تاریخ زنده نگه می دارد شناخت و معرفت عمیقی است که امروزه رهبر معظم انقلاب هم به آن به عنوان فرهنگ اشاره کرده است و فرهنگ سازی این نوع شناخت و معرفت برعهده بسیج، حوزه های علمیه و آموزش و پرورش است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان تصریح کرد: امروزه ما از نیروی انسانی مستعد و توانمند و امکانات مناسبی بهره مند هستیم و عزم ملی که همان چنگ زدن به ریسمان الهی است ، همان چیزی است که امروزه به آن نیاز داریم و همچنین مدیریت جهادی هم یکی از نیازهای ماست.
تقی زاده خاطرنشان کرد: یک مدیریت صحیح می تواند از ضعیف ترین ملت ها یک ملت قوی بسازد و به تعبیر امام (ره) اگر فرهنگ اصلاح شود جامعه نیز اصلاح خواهد شد و فرهنگ یکی از مسائل و رویکرد های اصلی ماست و توجه به فرهنگ باعث تربیت و پرورش دانش آموزانی چون شهید مطهری خواهد شد.
وی در پایان گفت: فرهنگ باید همیشه تداوم پیدا کند و این تداوم فرهنگ رسالت سنگینی است که بر عهده آموزش و پرورش است و ما باید بر اساس مبانی دینی و اعتقادی دانش آموزان را بسازیم و اگر دانش آموزان با مکتب امام علی (ع) بیشتر آشنا شوند می توانند یک بسیجی کم سن و سال اما بزرگ برای دوره خود باشند.
سروان طریفی، فرمانده بسیج فرهنگیان استان در ابتدای مراسم ضمن تشریح برنامه های بسیج فرهنگیان در هفته معلم، به بیان فرمایشات ارزشمند مقام معظم رهبری در خصوص بسیج و اهمیت آن پرداخت.
لازم به یادآوری است سردار شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان نیز در این مراسم حضور داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار