علایم سکته قلبی با بیماری ورم و التهاب معده مشابه است

خبرگزاری پانا: یک فوق تخصص آنژیوپلاستی و متخصص قلب و عروق مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان، گفت: علایم سکته قلبی با بیماری ورم یا التهاب معده مشابه است که توجه به این موضوع مهم اهمیت ویژه ای دارد

کد مطلب: ۲۱۲۴۶۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، سپده سخنور در گفتگو با خبرنگار پانا، افزود: در صورت بروز درد قفسه سینه و به عبارتی ناحیه بالای شکم که در واقع منطقه معده را شامل می شود، احساس درد و ناراحتی بوجود می آید و این علایم می تواند منشا بروز سکته قلبی باشد .

وی یادآورشد: بسیاری از افراد هنگام مواجهه بااین مشکل از مراجعه به پزشک خودداری می کنند و این موضوع را عارضه ای عادی قلمداد می کنند .

سخنور افزود: عرق های سرد، حالت تهوع به ویژه درد شدید معده از علایم اصلی سکته های خفیف قلبی به ویژه سکته هایی که در بخش تحتانی قلب رخ می دهد، به شمار می ورد .

وی با اشاره به اینکه سکته قلبی معمولا با نشانه هایی همراه است، اظهار کرد: شروع درد قفسه سینه که این درد می تواند به اشکال مختلف گاه به شکل درد زیر جناق سینه یا ریشه گردن، دستها به ویژه دست چپ و گاهی همزمان در هر دو دست و کتف و شانه بروز کند .

این متخصص قلب و عروق مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان، گفت: در مواردی که فرد دچار سکته قلبی می شود، ممکن است علایم به صورت سنگینی یا احساس فشردگی در قفسه سینه خود را نشان دهد .

وی یادآورشد:علایمی مانند تعریق شدید و احساس سردی در تمام نقاط بدن که ناشی از تحریک قوه سمپاتیک بوده و حتی احساس ترس، نگرانی ، تپش قلب و افت و گاه فشار خون بروز سکته قلبی را افزایش می دهد .

سخنور افزود: سکته های قلبی در زنان یائسه و در مردان نیز در سنین 45تا 55 سال بیشتر رخ می دهد و در این میان افزایش سن بروز سکته را افزایش می دهد .

وی اظهار کرد: شناخت علایم تاثیر بسزایی در کاهش وقوع عواقب ناخوشایند آن دارد و این مهم کمک بسزایی در انجام درمان های لازم دارد .

وی اظهار کرد: افرادی که به سکته قلبی دچار شده اند، باید برای پیشگیری از وقوع حملات بعدی تحت نظر متخصص مربوطه باشند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار