استان بوشهر بیشترین میزان مبتلایان به دیابت کشور را داراست

خبرگزاری پانا ، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر در مراسم آغاز هفته سلامت در دبستان شهید عاشوری بوشهر گفت: آمار ابتلا به بیماری دیابت در استان بوشهر نسبت به میانگین کشوری بسیار بالاست و بیشترین میزان مبتلایان به این بیماری مربوط به استان بوشهر است .

کد مطلب: ۲۰۸۳۰۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، دکتر علیرضا رئیسی در آغاز هفته سلامت که از 1 لغایت 7 اردیبهشت ماه است، اضافه‌کرد: میانگین جهانی ابتلا به بیماری دیابت در 6-7 درصد و میاگین کشوری 9 درصد است این در حالی است که در استان بوشهر 14 درصد افراد به بیماری دیابت مبتلا هستند که تقریباً دو برابر میانگین جهانی است.
وی ضمن اعلام هشدار درباره حفظ سلامت با اشاره به شعار امسال که "یک عمر سلامت، باخود مراقبتی" است، افزود: کم تحرکی یکی از عوامل تهدید کننده سلامت است که هم‌استانی‌های عزیزمان یکی از کم تحرک‌ترین افراد در کشور هستند و کمترین فعالیت بدنی و ورزش را انجام می‌دهند که این امر می‌تواند زمینه بروز چاقی و بسیاری از بیماری‌ها را به‌وجود بیاورد .
این متخصص داخلی ضمن اشاره به فشار خون به عنوان یکی دیگر از تهدیدات سلامت، گفت: افراد باید فشار خون را به‌صورت منظم بررسی کنند تا توسط پزشکان بررسی و برای تنظیم شدن آن اقدامات درمانی لازم صورت گیرد.
دکتر علرضا رئیسی با اشاره به اینکه 40درصد مرگ و میر استان بوشهر مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی است، گفت: آمار ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در استان و کشور بسیار بالاست و این بیماری‌ها به عنوان یک شاخصی که باید کاهش یابد مد نظر قرار گرفته است.
وی افزود: برای کنترل بیماری‌های قلبی و عروقی به اطلاع‌رسانی برای افزایش اطلاعات مردم و تغییر سبک زندگی نیاز است که بسیار مهم است.
مراسم آغاز هفته سلامت 1 اردیبهشت ماه با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش استان بوشهر در مدرسه راهنمایی شهید عاشوری برگزار شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار