اتاق بازرگانی زنجان برای حفظ و توسعه بازار کسب و کار تلاش می کند

خبرگزاری پانا: رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان، گفت: اتاق بازرگانی این استان برای حفظ و توسعه بازار کسب و کار تلاش می کند

کد مطلب: ۲۰۵۳۶۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، غلامحسین جمیلی در گفتگو با خبرنگار پانا، افزود: با نامگذاری سال گذشته از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، تلاش بخش خصوصی و فعالان اقتصادی نیز برای خلق حماسه آغاز شد .

وی یادآورشد: حماسه سیاسی با حضور گسترده و میلیونی مردم در کشور محقق و به تبع آن با دیپلماسی مفید و سازنده دولت، گامهای موثری برای کاهش تاثیر تحریم ها و در نهایت تحقق حماسه اقتصادی برداشته شد .

جمیلی اظهار کرد: دیپلماسی فعالی که دولت در سال گذشته در عرصه بین المللی آغاز کرد، توانست زمینه توسعه روابط تجاری را فراهم کند .

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان، گفت: اتاق زنجان نیز توانست از این رهگذر با حفظ و توسعه فضای کسب و کار، برای مشکلات خارجی ناشی از وجود تحریم ها نسبت به حفظ بازارهای خارجی اقدام کند .

وی خاطر نشان کرد: با دستآوردهای خوب سال گذشته، اتاق بازرگانی این استان توانست اقدام به راه اندازی مجموعه ها و اتحادیه های تخصصی کند .

جمیلی ادامه داد: پارسال اتاق زنجان توانست در کنار راه اندازی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان اقدام به تاسیس اتحادیه صادر کانندگان و خانه معدن شود .

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان، گفت: این اتاق هم اکنون برنامه راه اندازی انجمن آهن و صنایع فلزی را در دست پیگیری داشته و در تلاش برای تاسیس اجمن های دیگری همچون مس است .

وی به صدور کارت بازرگانی هوشمند از سال گذشته اشاره کرد و این اقدام را موجب تسریع در ارائه خدمات به تجار و بازرگانان و جلوگیری از سود جویی برخی افراد برشمرد .

جمیلی تاکید کرد: به تبع صدور کارت هوشمند اطلاعات مربوط به تجار و دستگاه های خدماتی ذیربط نیز به صورت الکترونیکی شده و با یکدیگر مرتبط شدند .

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان، به حضور نمایندگان این اتاق در هیات های حل اختلاف دادگستری اشاره کرد و از راه اندازی مرکز داوری در اتاق زنجان برای حل اختلاف و مشکلات قانونی تجار و فعالان اقتصادی خبر داد .

وی مرکز داوری را محلی برای رفع اختلاف میان تجار عنوان و به گستردگی دامنه فعالیت های آن تا معامله با تجار خارجی خبر اشاره کرد .

جمیلی به برگزاری سه همایش بزرگ سرمایه گذاری در سال جاری از سوی اتاق بازرگانی زنجان اشاره کرد و همایش حضور تمام سرمایه گذاران خارجی کشور در این استان، دعوت از رابطین تجاری ایران در سفارخانه های خارج از کشور و معاونین خارجی تمام اتاق های بازرگانی استان ها را از جمله آنها برشمرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار