معاون استاندار آذربایجان غربی خواستار شد:

راه اندازی رشته های مورد نیاز جامعه در نمایندگی دانشگاه الزهرا(س) در ارومیه

خبرگزاری پانا: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی خواستار راه اندازی رشته های مورد نیاز جامعه و بازار كار در نمایندگی دانشگاه الزهرا(س) در استان به منظور افزایش مشارکت و گسترش فعالیت های اقتصادی بانوان شد.

کد مطلب: ۲۰۲۹۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، نادر صفرزاده امروز در نشست تخصصی ابلاغ سیاستهای کلی دفتر امورخانواده و بانوان وزارت کشور و اولین جلسه ستاد بزرگداشت "هفته زن" که در استانداری برگزار شد، با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری اظهار داشت: دیدگاه رهبر معظم انقلاب حول محور اقتصاد و تعالی فرهنگ و رفاه جامعه با رویکرد و مدیریت جهادی است كه باید مورد توجه مدیران و مسئولان قرار گیرد .

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی در ادامه به راه اندازی شعبه دانشگاه الزهرا (س) در ارومیه اشاره کرد و اظهار داشت: این دانشگاه برای فراهم نمودن شرایط ادامه تحصیل بانوان در مقاطع تكمیلی فعالیت می‌كند و در آن رشته هایی تدریس خواهد شد كه مورد نیاز جامعه و بازار كار است .
صفرزاده همچنین گفت: برنامه ریزی برای حل مشکلات بیکاری، حمایت از فضای کسب و کار و تلاش در جهت توسعه اقتصادی استان از دیگر اولویت های كاری مدیریت ارشد استان در سال جدید است .
وی ادامه داد: در همین راستا، از ایده های جدید کارآفرینان بخصوص بانوان كارآفرین و راه اندازی رشته های مورد نیاز جامعه و بازار كار در نمایندگی دانشگاه الزهرا(س) در استان به منظور افزایش مشارکت و گسترش فعالیت های اقتصادی بانوان استقبال می‌شود .
صفرزاده با بیان اینکه بانوان کارآفرین باید بیشتر مورد توجه و حمایت قرار گیرند نیز گفت: در نظام اسلامی، توجه به جایگاه و نقش بانوان در جامعه و حق و حقوق این قشر که 50 درصد جامعه را تشکیل می دهند مورد تاكید قرار گرفته است لذا ضروری است اقدامات لازم برای توسعه مشاركت بانوان در امور جامعه انجام گیرد .
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری نیز در این جلسه با اشاره به نقش برجسته بانوان در تحقق مدیریت جهادی در خانواده ها و تربیت مدیران جهادی، افزود: زنان فرهنگ ساز ایران اسلامی می‌توانند با احیای ارزشهای اصیل اسلامی، پیروی از منویات مقام معظم رهبری و مشارکت در تدبیر و امور جامعه، الگویی مترقی از سبك زندگی اسلامی-ایرانی را به جهانیان ارائه کنند .
مریم دهقانی به نشست اخیر مدیران کل بانوان استانداری‌ها با وزیر کشور اشار كرد و گفت: برنامه ریزی و بازدید مستمر از دفاتر امور بانوان دستگاههای اجرایی استان، ارتقای تعامل و هماهنگی با مدیران و مسئولان، تلاش برای تقویت بدنه كارشناسی دفاتر بانوان و احصاء مسائل و مشكلات حوزه بانوان از جمله سیاست های اداره كل امور بانوان و خانواده استانداری در سالجاری است .
لطیفه مبین عضو شورای اسلامی شهر ارومیه نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از سرمایه های اجتماعی در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری گفت: باید با تقویت روحیه جهادی، استفاده حداکثری از تمام ظرفیت های منابع انسانی کشور بویژه نخبگان و فرهیختگان، تقویت احساس مسئولیت در واحدهای تولیدی و اقتصادی، کارآموزی و توانمندسازی و ایجاد فرصت اشتغال برای بانوان در راستای تحقق شعار سال و اعتلای اقتصاد و فرهنگ كشور بكوشیم .
وی همچنین از اختصاص 11 میلیارد ریال برای احداث پارک بانوان در مناطق یک و دو شهر ارومیه در سال جاری به منظور غنی سازی اوقات فراغت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی خبر داد .
مدیر حوزه علمیه خواهران نیز در این جلسه به بیان ویژگیها و شخصیت والای حضرت فاطمه زهرا (س) پرداخت و بر لزوم الگوگیری از مكتب و سیره آن حضرت تاكید كرد .
خانم پور حیدر در ادامه با اشاره به مدیریت جهادی مورد تاكید رهبر معظم انقلاب افزود: حفظ و اعتلای عزت و اقتدار کشور در ابعاد مختلف، نیازمند توجه به مقوله اقتصاد و فرهنگ، تربیت قرآنی و دینی جوانان، عدم انفعال و حفظ و اشاعه فرهنگ ناب اسلامی با مشارکت فعالانه و جدی مردم در کنار مسئولین است .
گفتنی است در پایان این جلسه، تصمیمات لازم برای برپایی نمایشگاه توانمندیهای زنان همزمان با "هفته زن" در بازاچه خود اشتغالی بوستان کارآفرین ارومیه اتخاذ شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار