روزانه سه تا چهار بیمار دیالیزی به شمار بیماران کشور افزوده می شود

خبرگزاری پانا: قائم مقام رییس انجمن حمایت از بیماران کلیوی کشور گفت: روزانه سه تا چهار بیمار دیالیزی به شمار بیماران موجود در کشور افزوده می شود

کد مطلب: ۱۹۹۴۹۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، نادر معینی در مراسم افتتاح 151 دستگاه دیالیز در 25 دانشگاه علوم پزشکی کشور در زنجان افزود: شمار مبتلایان به بیماری نارسایی کلیوی در کشور روند روبه رشدی را نشان می دهد که انجام اقدامات مناسب در این حوزه بیش از گذشته ضروری است .

وی بابیان اینکه نارسایی کلیوی هزینه های هنگفتی رابر جامعه و خانواده تحمیل می کند یادآورشد: متاسفانه بیماران و خانواده های این قشر علاوه بر مشکلات اقتصادی با مشکلات روحی و روانی نیز مواجه هستند .

معینی افزود: بسیاری از دستگاههای دیالیزی در کشور با عمر بالای20 هزار ساعت کار می کنند و در واقع به نوعی فرسوده محسوب می شوند .

وی اظهار کرد: دولت به تنهایی قادر به تامین، تجهیز و راه اندازی تختها و دستگاههای دیالیزی نیست و نیازمند کمکهای خیرین هست که نقش بسزایی در این بخش دارند .

قائم مقام رییس انجمن حمایت از بیماران کلیوی کشور تعداد مبتلایان به بیماریهای کلیوی در کشور را 75 هزار نفر اعلام کرد و گفت: مبتلایان به بیماری کلیوی بیش از آمارهای رسمی اعلام شده است .

وی به مشکلات بیماران پیوند کلیه در سطح کشور اشاره و یادآورشد: بسیاری از افراد پیوند کلیه شده با مشکلاتی نظیر انجام آزمایش های منظم، درمانی و خرید دارو مواجه هستند .

معینی افزود: هم اکنون 159 شعبه انجمن کلیوی در کشور فعال و به جامعه هدف خدمات مورد نیاز ارایه می کنند .

وی یادآورشد: توجه دولت تدبیر و امید به مشکلات بیماران کلیوی و خرید تجهیزات مورد نیاز به طور یقین آثار مفیدی دارد .

قائم مقام رییس انجمن حمایت از بیماران کلیوی کشور گفت: فرهنگ ساز ی و اطلاع رسانی رسانه های گروهی در امر پیشگیری از ابتلا به بیماری های کلیوی نقش تاثیر گذاری دارد و این مهم باید بیشترمورد توجه قرار گیرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار