همزمان با روز نیکوکاری؛

پذیره نویسی نخستین صندوق نیکوکاری دانشگاه تهران آغاز می شود

خبرگزاری پانا: همزمان با روز نیکوکاری مصادف با 14 اسفندماه جاری ، پذیره نویسی نخستین صندوق نیکوکاری دانشگاه تهران آغاز می شود.

کد مطلب: ۱۹۲۰۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از سنا، ایوب باقرتبار مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار در جریان نشست خبری معرفی صندوق نیکوکاری دانشگاه تهران، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت صندوق های سرمایه گذاری در دنیا گفت: در ایران از سال 1386 اولین صندوق سرمایه گذاری نیکوکاری برای سازمان بهزیستی افتتاح شد.

وی با بیان اینکه این صندوق ها دارای اساسنامه و مدیر اجرایی هستند، اظهار داشت: در طول 24 و 26 ماه گذشته شده از راه اندازی دو صندوق نیکوکاری صندوق بهزیستی، 147 و 137 درصد سود عاید سرمایه گذاران شده است.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار سه راه را برای سرمایه گذاری در صندوق نیکوکاری دانشگاه تهران معرفی کرد و افزود: راه اول این است که فردی اصل و سود سرمایه خود را به این صندوق اهدا می کند؛ راه دوم این است که فردی اصل سرمایه را برای خود حفظ کند و تنها سود آن را اهدا کند.

باقرتبار درباره راه سوم نیز گفت: فرد می تواند اصل سرمایه و بخشی از سود آن را برای خود حفظ و مابقی سود آن را به دانشگاه اهدا کند.

سیدجواد ساداتی معاون مالی و اداری دانشگاه تهران نیز در ادامه این نشستی خبری گفت: امیدوارم 14 اسفند بتوانیم از بین خیرین و دانش آموختگان دانشگاه تهران انباشته خوبی را برای این صندوق جمع آوری کنیم.

وی افزود: توانمندی بسیار خوبی در کشور برای وقف وجود دارد و اگر این حرکت شروع شود، دانشگاه تهران می تواند جزو دانشگاه های پیشرو از نظر مشارکت در جهان باشد.

معاون مالی و اداری دانشگاه تهران با بیان اینکه در روز 14 اسفندماه دفترچه نیازهای دانشگاه تهران نیز منتشر خواهد شد، گفت: هر فرد می تواند به ازای هر 100 هزار تومان و به هر تعداد که می خواهد، صندوق های نیکوکاری دانشگاه تهران را خریداری کند.

به گفته وی برای صندوق نیکوکاری دانشگاه تهران یک پایگاه اینترنتی نیز در نظر گرفته شده است که به زودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

ساداتی نژاد همچنین خاطرنشان کرد که بنیاد خیرین و واقفین دانشگاه تهران نیز در آینده ای نزدیک راه اندازی خواهد شد.

در ادامه این نشست فریدون زارعی مدیرعامل شرکت سبدگردان کاریزما ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت شرکت خود گفت: امیدواریم این صندوق سبب خیر شود و برای دانشگاه تهران مثمرثمر واقع شود.

وی تصریح کرد: خیلی از موارد دیده می‌شود که وقف‌هایی هستند که برای دانشگاه تهران نقدینگی ندارند و امیدواریم این صندوق بتواند در این قسمت به دانشگاه تهران کمک کند.

زارعی ادامه داد: به نظر من بیش از 90 درصد دانش‌آموختگان دانشگاه تهران دوست دارند که دین خود را به این دانشگاه ادا کنند و امیدواریم این صندوق با توجه به برنامه‌هایی که دارد بتواند آنها را جذب کند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: یک صندوق نیکوکاری ورزشی در زمینه کشتی در حال شکل‌گیری است و امیدواریم این صندوق بتواند فعالیت‌های خیرخواهانه‌ای در راستای این ورزش ملی داشته باشد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار