با حمایت سربازان گمنام اداره‌کل اطلاعات گلستان صورت گرفت:

کشف 25 قلم شی تاریخی 3 هزار ساله در گلستان

خبرگزاری پانا: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: 25 قلم شی تاریخی متعلق به بیش از 3 هزار سال قبل در شهرستان علی‌آباد کتول کشف شد.

کد مطلب: ۱۸۳۰۹۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، قربان عباسی اظهار داشت: با حمایت و پشتیبانی سربازان گمنام اداره‌کل اطلاعات استان گلستان و نظر به اطلاعات واصله به فرماندهی یگان حفاظت این اداره‌کل، با هماهنگی این فرماندهی و حراست اداره‌کل و با برنامه‎ریزی قبلی، در راستای دستگیری تعدادی افراد سودجو که قصد جابه‌جایی و فروش اشیای تاریخی را در شهرستان علی‎آباد کتول داشتند، اقدام شد.

وی با اشاره به اینکه ماموران این یگان با لباس مبدل در یک عملیات غافلگیرانه افراد سودجو را در حین تحویل اشیا دستگیر کردند، افزود: با بازرسی به عمل آمده از خودروی مشکوک تعدادی شی تاریخی متعلق به بیش از 3 هزار سال قبل کشف و ضبط شد و در این راستا دو نفر دستگیر شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان خاطرنشان کرد: متهمان و افراد سودجو با هماهنگی مقامات قضایی، برای طی مراحل قانونی تحویل نیروی انتظامی شهرستان علی‎آباد کتول شدند.

عباسی اذعان داشت: از جمله این اشیا کشف شده می‎توان به کاسه سفالی قرمزرنگ، پیکرک انسانی، کاسه فلزی مسی، گوی فلزی تزیینی، سر تبرآهنی، چهار عدد تنگ شیشه‎ای دارای ارزش تاریخی دوره اسلامی، قازان فلزی دارای سه پایه و دو دسته از جنس مفرغ، شی فلزی شبیه میخ دو سر و دارای پره، تیشه دوسر، پیمانه مسی، تشت فلزی و همچنین شی فلزی شبیه زنگوله اشاره داشت.

وی اظهار امیدواری کرد با اقدامات به موقع نیروهای یگان حفاظت این اداره کل، در راستای حفظ مواریث فرهنگی و تاریخی ارزشمندمان و پاسداری و حفاظت از آثار باستانی و تاریخی این سرزمین گام‎های مثبتی برداشته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار