60 درصد مخازن سدها خالی شد/ ذخیره فعلی آب سدها 18.9میلیاردمترمكعب

خبرگزاری پانا: وزارت نیرو اعلام كرد: هم اكنون تنها 40 درصد ظرفیت آبگیری سدهای كشور از آب پُر است و این وضعیت در سال جاری با افت دوباره 10 درصدی ذخایر سدها بدتر نیز شده است.

کد مطلب: ۱۷۷۶۳۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، وزارت نیرو اعلام كرد: در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته حجم آب موجود در مخزن سدهای كشور 10 درصد كاهش یافت و هم اکنون 40 درصد از حجم مخازن سدهای کشور از آب پُر بوده ضمن اینكه مجموع ظرفیت مخازن سدهای كشور در حال حاضر 47.4 میلیارد مترمكعب گزارش شده است.

بر پایه این گزارش، حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور هم اکنون 18 میلیارد و 900 میلیون مترمکعب به ثبت رسیده که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته، معادل 10 درصد كاهش نشان می دهد. حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور در زمان مشابه سال گذشته، حدود 20 میلیارد و 900 میلیون مترمكعب گزارش شده بود.

همچنین حجم آب ورودی به مخازن سدهای کشور نیز از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه 92) تاكنون با 26 درصد كاهش در مقایسه با سال آبی گذشته به هفت میلیارد و 60 میلیون مترمکعب رسیده است.
این میزان در مدت مشابه سال آبی گذشته 9 میلیارد و 550 میلیون مترمکعب گزارش شده بود.

میزان حجم آب خروجی از سدهای کشور نیز از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه 92) تاكنون، هفت میلیارد و 170 میلیون مترمکعب گزارش شده است در حالی که آب خروجی از سدهای کشور در مدت مشابه سال آبی گذشته به میزان شش میلیارد و 800 میلیون مترمکعب بود.

بر این اساس، حجم آب خروجی از سدهای كشور در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته، 5.5 درصد افزایش نشان می دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار