در راستای ترویج فرهنگ پهلوانی و قهرمانی؛

سالن باستانی زورخانه و کشتی سپاه روح الله در اراک افتتاح شد

خبرگزاری پانا: سالن باستانی زورخانه و کشتی شهید غلامرضا شکیبا سپاه روح الله در اراک در راستای ترویج فرهنگ پهلوانی و قهرمانی افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۷۷۳۸۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مدیر کل پدافند غیر عامل استان مرکزی در آیین افتتاح این سالن ورزشی گفت: این سالن ورزشی به متراژ 450 مترمربع می باشد و به صورت دو منظوره برای ورزش زورخانه و کشتی از آن استفاده می شود.

نورخدا قاسمی بیان داشت: این سالن ورزشی ویژه بسیجیان استان مرکزی و در راستای ترویج فرهنگ غنی پهلوانی و قهرمانی ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه این زورخانه به نام شهیدی است که در دوران دفاع مقدس از ورزشکاران این رشته ورزشی بوده است ادامه داد: رزمندگان ورزشكار با روحیه پهلوانی و اخلاقی خود و با تمسك به پروردگار و تبعیت از رهنمودهای رهبری در ایجاد روحیه نشاط و فضای معنوی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل تاثیرگذار بودند.

قاسمی تصریح کرد: می توان ادعا کرد که تمام اصول جوانمردی در مراسم ورزش باستانی گنجانده شده و گود مقدس زورخانه مکتب فضیلت و تواضع و جوانمردی و فداکاریست.

مدیر کل پدافند غیر عامل استان مرکزی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر به بعد روحی این ورزش ملی و دارای قدمت طولانی توجهی نشده است اضافه کرد: انتظار می‌رود در جهت توسعه و پیشرفت این رشته و جذب نوجوانان و جوانان به ورزش باستانی تلاش بیشتری صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار