مدرس کارگاه کره جنوبی:

تسلط هنرجویان ایرانی به نقاشی و طراحی ماسک برای من شگفت انگیز بود

خبرگزاری پانا: سو کیانگ جین مدرس کارگاه آموزشی ˝ بنسان تلچوم˝ ؛ نمایش سنتی کره جنوبی، علاقه و استعداد هنرجویان ایرانی که در این کارگاه حضور داشتند را ستود

کد مطلب: ۱۷۷۳۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا؛ سو کیانگ جین که در آخرین روز برگزاری این کارگاه آموزشی با خبرنگار ما گفت و گو می کرد درباره علاقه و استعداد هنرجویان ایرانی که در این کارگاه حضور داشتند گفت: تسلط هنرجویان ایرانی به نقاشی و طراحی ماسک های این نمایش برای من شگفت انگیز بود. بازیگران ایرانی بسیار با استعداد و مهربان بودند، روابط بسیار گرمی با ما داشتند.

این مدرس تئاتر ادامه داد: ما با وجودی که زبان یکدیگر را نمی دانستیم هیچ مشکلی در برقراری ارتباط با هم نداشتیم. از اینکه به ایران سفر کردم بسیار خوشحالم و علاقمندم که فرهنگ و مردم ایران را بیشتر بشناسم.

درباره تاریخچه شکل گیری این نمایش توضیح داد: نمایش "بنسان تلچوم " به معنای رقص ماسکی است که در اصل متعلق به کشور کره شمالی است اما در زمان جنگ دو کره هنرمندانی که در اجرای این رقص تبحر داشتند به کره جنوبی پناهنده شدند و این رقص را در این کشور هم رواج دادند.

وی افزود: در حال حاضر دیگر این نمایش در کره شمالی اجرا نمی شود و به عنوان نمایش سنتی کره جنوبی به حساب می آید. در واقع این نمایش را می توان به عنوان نمایش سنتی کره جنوبی معرفی کرد. اما کشور کره نمایشهای فراوانی دارد که هرکدام نیز ویژگی های متفاوتی دارند.

این هنرمند کره ای متذکر شد: در این نمایش همه احساساتی که در انسانها وجود دارد از جمله خشم، خوشحالی و ناراحتی به تصویر کشیده می شود. رقص ماسکی داستانهای فراوانی دار اما داستانی که در ایران اجرا شد روایتگر زندگی یک راهبه است که از دین برگشته و یم خواهد زندگی آزادی را تجربه کند.

کارگاه آموزشی " بنسان تلچوم" از 26 تا 30 دی ماه در پلاتو تئاترمان برگزار شد. هنرجویان این کارگاه از طریق فراخوانی که قبلا اعلام شده بود انتخاب و طی 5 روز تحت آموزش سو کیانگ جین که مدرس، کارگردان و بازیگر تئاتر سنتی کره است قرار گرفتند و در پایان این کارگاه این نمایش سنتی کره ای توسط هنرجویان اجرا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار