قسمتی از مجتمع افلاک نمای خیام نیشابور در روز ملی خیام افتتاح می شود

خبرگزاری پانا: مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: تلاشمان این است که بتوانیم در روز ملی خیام ،حداقل بخشی از مجتمع افلاک نمای خیام را بهره برداری کنیم.

کد مطلب: ۱۷۱۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سید سعید سرابی در خصوص زمان برگزاری کنگره فضل بن شاذان اظهار کرد: کنگره فضل بن شاذان در شورای فرهنگ عمومی مطرح شده است و مصوبه لازم را گرفته است.

وی افزود: دستگاه ها وارگان های مختلفی باید وارد شوند و در زمینه برگزاری کنگره همکاری داشته باشند،فکر می کنم ان شاء الله زمینه برگزاری آن در سال 93 فراهم شود.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در خصوص افزایش اعتبارات روز های ملی خیام و عطار، گفت: از چند وقت قبل مکاتبه ای را با فرماندار محترم در این خصوص داشته ایم و صحبت هایی هم انجام شده است، امیدواریم سفر آقای جنتی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی به نیشابور، ماه عسل آن توجه ویژه برای برگزاری 3 روز ملی در این شهر شود.

سرابی در خصوص زمان پایان و بهره برداری از پروژه مجتمع افلاک نمای خیام نیشابور اظهار کرد: تلاشمان این است که بتوانیم در روز ملی خیام، حداقل بخشی از مجتمع را بهره برداری کنیم.

ساخت افلاک نمای خیام در سال 77 توسط وزیر وقت علوم، تحقیقات و فناوری در جوار آرامگاه خیام آغاز شد.

این پروژه از سال 1379 به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان واگذار گردیده است که تاکنون نزدیک به 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

فرشید فلاح معاون اداری مالی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در اسفند سال 89 در این خصوص به ایسنا گفته بود: طی سال جاری مبلغ 250 میلیون تومان از اعتبارات عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آن اختصاص یافته و قرار بوده که مبلغ 500 میلیون تومان نیز از سوی استانداری خراسان رضوی از محل اعتبارات استانی اختصاص یاید که قول مساعد داده شده است و در صورت اختصاص این اعتبار در سال 1390 شاهد پایان عملیات ساختمانی و بهره‌برداری از آن خواهیم بود.

با گذشت بیش از 2 سال از قول های داده شده برای بهره برداری از این پروژه بزرگ کشوری هنوز مجتمع تنها پیشرفت 60 درصدی داشته است و قسمت هایی از بناهای ساخته شده نیز به مرور زمان تخزیب شده و از بین رفته است که نیاز به تعمیر مجدد دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار