اکتشافات وسیع ، ارزش ذخایر معدنی کشور را افزایش می دهد

خبرگزاری پانا: رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام کرد: ایران منابع ارزشمند زیادی در بخش معادن دارد و با اکتشافات وسیع و صحیح می توانیم تقریبا به همه ذخایر عناصر جدول مندلیف در کشور دست پیدا کنیم.

کد مطلب: ۱۷۱۵۶۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از ایمیدرو، مهدی کرباسیان گفت: تاکنون 68 نوع ماده معدنی شناسایی شده است و مقدماتی امکان شناسایی و دستیابی به حدود 80 نوع ماده معدنی هم وجود دارد.
وی با بیان اینکه تاکنون در 100 هزار کیلومترمربع از یک میلیون و 600 هزار کیلومترمربع مساحت کشور کار اکتشافی انجام شده است ، اظهار امیدواری کرد ؛ ایمیدرو در آینده نزدیک با سازکار اجرایی رونق و سرمایه گذاری کافی بتواند اکتشافات معدنی را توسعه دهد و بر ذخایر معدنی بیفزاید.
کرباسیان تصریح کرد: یکی از مسایل مهم که می تواند به بخش صنعت کمک کند ، توجه به حوزه معدن به معنای عام و سپس حوزه صنایع معدنی و ارزش افزوده آن است.
رئیس هیات عامل ایمیدرو درباره صنعت فولاد اظهار داشت: در برنامه چشم انداز 1404 دستیابی به تولید 55 میلیون تن فولاد پیش بینی شده است که دست یافتنی و عملی خواهد بود به شرط آنکه برنامه ریزی دقیق شود.
کرباسیان تامین مواد اولیه را برای اجرای طرح های فولادی ، مهم خواند و افزود: اکتشاف در 200 هزار کیلومترمربع در شرق کشور در دستور کار ایمیدرو قرار دارد و قرارداد اجرای نخستین مرحله از آن در سطح 12 هزار کیلومترمربع در سنگان امضا شده است و به زودی قرارداد مربوط به مرحله دوم این طرح در محدوده ای به وسعت 20 هزار کیلومتر مربع میان چابهار تا استان خراسان امضا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار