سفیر کشور بلاروس در ایران:

کشور بلاروس به دنبال تقویت روابط تجاری و اقتصادی با ایران است

خبرگزاری پانا: سفیر کشور بلاروس در ایران گفت: کشور بلاروس به دنبال تقویت روابط تجاری و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران است.

کد مطلب: ۱۶۹۴۴۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، ویکتور ریباک در دیدار با صنعتگران، تولیدکنندگان، تجار و بازرگانان استان مرکزی، افزود: زیرساخت های لازم برای توسعه روابط تجاری دو کشور ایران و بلاروس فراهم شده است.

وی ادامه داد: باید شرایطی فراهم شود تا روابط تجاری و اقتصادی ایران و بلاروس گسترش یابد.

سفیر کشور بلاروس در ایران اظهار داشت: امسال بیستمین سالگرد روابط دیپلماتیک دو کشور ایران و بلاروس را جشن می گیریم و امیدواریم این روابط روز به روز گسترش یابد.

ریباک تصریح کرد: تاکنون 11 اجلاس مشترک بین کشورهای ایران و بلاروس برگزار شده است.

وی بیان داشت: برخی از مصوبات اجلاس های مشترک برگزار شده عملی شده و برخی دیگر نیز در حال انجام است و گفتنی است پیاده سازی تمام این مصوبات در دستور کار سفارتخانه بلاروس قرار دارد.

سفیر کشور بلاروس در ایران تأکید کرد: برای جلب سرمایه گذاری در کشور بلاروس اعتماد سازی های بسیاری صورت گرفته است.

ریباک با عنوان نمودن این مطلب که باید مبادلات تجاری دو کشور با توجه به پتانسیل های موجود افزایش یابد، ابراز داشت: باید با افزایش تلاش ها و اقدامات لازم، زمینه درک نتایج حاصل از روابط دو کشور، از سوی مردم بلاروس و ایران نیز فراهم شود.

وی اضافه کرد: قطعات یدکی و مصالح ساختمانی از نیازهای کشور بلاروس است و این کشور بازار خوبی برای تولیدکنندگان این محصولات می باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز گفت: شناخت دقیق و کارشناسی کشورهای ایران و بلاروس از وضعیت صنعت و اقتصاد یکدیگر اهمیت زیادی دارد و می تواند به ارتقاء و گسترش روابط بین دو کشور کمک کند.

علیرضا زاوشی افزود : استان مرکزی از آمادگی کامل برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشور بلاروس برخوردار است .

وی ادامه داد: استان مرکزی به عنوان استانی برخوردار و دارای ظرفیت های صنعتی و کشاورزی در سطح ایران و جهان مطرح است .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: در این استان بیش از 2900 واحد صنعتی و تولیدی بزرگ و کوچک در بخش های مختلف فعالیت می کنند و بیش از 106 هزار نفر نیروی کار را تحت پوشش خود دارند .

زاوشی تصریح کرد: در حال حاضر حدود یکهزار واحد صنعتی و تولیدی دیگر هم در استان مرکزی در حال احداث است که با بهره برداری از آنها تولید محصولات مختلف در این استان افزایش چشمگیر خواهد یافت .

وی بیان داشت: وضعیت بخش معدن استان مرکزی نیز بسیار مطلوب است و در حال حاضر 23 ماده معدنی مختلف در این استخراج می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار