منابع طبیعی گیلان نسبت به احتمال وقوع آتش سوزی در جنگلها هشدار داد

خبرگزاری پانا: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان نسبت به احتمال وقوع آتش سوزی در عرصه های جنگلی استان هشدار داد .

کد مطلب: ۱۶۰۶۱۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا:ˈرحمت الله رحمانی ˈ بیان كرد: با توجه به افزایش دما ، وزش باد گرم و کاهش رطوبت نسبی هوا طی دو روز اخیر ، خطر آتش سوزی در جنگلهای استان افزایش یافته است .

وی اظهار کرد : خوشبختانه با آمادگی و گشت های مستمر عوامل یگان حفاظت و رعایت اصول توسط حاشیه نشینان جنگلها ، در دو روز اخیر از شرع وزش باد گرم حادثه آتش سوزی در عرصه های جنگلی گیلان گزارش نشده است .

وی با تاکید بر لزوم حفظ و پاسداشت حراست از انفال و مواهب طبیعی ، همکاری های مردمی برای حفظ و نگهداری از این ثروت عمومی و سرمایه ملی را بسیار موثر دانست .

رحمانی تعداد وقوع آتش سوزی از ابتدای سال تا کنون را 16 مورد حریق در 14 هکتار عرصه جنگلی عنوان و بیان کرد : این تعداد آتش سوزی نسبت به تعداد 13 مورد حریق در 17 هکتار عرصه در سال گذشته نشان دهنده 16 درصد کاهش در سطح می باشد .

وی با اشاره به همکاری مردم به ویژه جنگل نشینان در اطلاع رسانی به موقع به واحدها و یگان حفاظت از منابع طبیعی و جنگلها تصریح کرد : خوشبختانه به علت اطلاع رسانی به موقع مردم به این اداره کل خسارت ها در سال گذشته و امسال تاجی و تنه ای (سنگین و میانی ) نبوده و تنها به صورت سطحی بوده است .

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از شهروندان خواست که مشاهده هر گونه آتش سوزی در عرصه های جنگلی استان را به واحدهای آبخیزداری و یگان حفاظت اطلاع دهند .

به گزارش هواشناسی وزش باد گرم تا اواخر وقت امروز در گیلان ادامه دارد .

استان گیلان دارای 565 هزار هکتار عرصه جنگلی است که هر ساله در فصل وزش بادهای گرم پاییزی و گرمای شدید تابستانی مستعد آتش سوزی می شوند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار