نفوذ آب شهری به تونل مترو در خیابان ولیعصر(عج)/ لوله آب نشت کرد

خبرگزاری پانا: گزارش کارشناسان شرکت مترو از محل نشت آب (چهارراه ولیعصر(عج)- امیراکرم) بیانگر آن است که هیچ گونه آسیبی متوجه ساپورت (سازه نگهبان) لوله‌های شرکت آب نبوده و لوله آب به دلیل پوسیدگی و نشتی مداوم دچار شکستگی شده است.

کد مطلب: ۱۶۰۱۰۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، به دنبال خبر ورود آب شهری به تونل مترو در چهارراه ولیعصر(عج) که اواخر هفته گذشته به وقوع پیوست بلافاصله تحقیقات و بررسی‌ها پیرامون موضوع از سوی کارشناسان فنی این شرکت آغاز و مشخص شد که منشاً نفوذ آب، از نشتی لوله‌های فرسوده و ترک خورده تاسیسات آب شهری بوده است .

عملیات ساخت شفت خروج در خط 3 مترو تهران به مراتب با شیوه‌های فنی و با کیفیت بسیار بالائی انجام یافت که تردد وسایط سنگین از جمله اتوبوس‌های خط ویژه راه‌آهن - تجریش در 3 ماه بازگشایی این مسیر خود دلیل و مدرک روشنی بر استاندارد بودن عملیات اجرایی و رد ادعاهای عدم کارائی (ساپورت) سازه نگهبان است که تمامی مراحل انجام کار با نظارت شرکت آب و فاضلاب به اتمام رسیده بود.

سازه نگهبان موردنظر، طبق نقشه‌های شرکت آب و فاضلاب ساخته شده و لوله‌های آب از زیر و بالای آن ساپورت و همان زمان نیز به تائید آن شرکت رسیده بود و به قدری دارای استحکام و استانداردهای کافی است که با فرض نشست سطح خیابان و با شعاع چندبرابر هم هیچ آسیبی لوله‌های مذکور را تهدید نمی‌کند مگر آن که لوله آب، ترکیدگی و نشتی داشته باشد.

ضمناً گزارش کارشناسان شرکت مترو از محل حادثه (چهارراه ولیعصر( عج ) - امیراکرم) بیانگر آن است که هیچ گونه آسیبی برای ساپورت های لوله های شرکت آب و فاضلاب رخ نداده و لوله آب به علت پوسیدگی و نشتی مداوم دچار شکستگی شده است.

گفتنی است یک هفته پیش از وقوع نشتی آب، گزارش کارشناسان بازدید کننده شرکت مترو که موید آغاز نشت آب به محل شفت خروج در حدفاصل چهارراه ولیعصر( عج ) - امیراکرم بود به شرکت محترم آب و فاضلاب اعلام و اطلاع داده شد اما دستگاه مربوطه هیگونه اقدام پیشگیرانه‌ای انجام داد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار