رییس انجمن تولید کنندگان سنگ آهن در گفت وگو با پانا:

قیمت سنگ آهن متناسب با قیمت جهانی تعدیل شود /قانون معادن فعال معدنی را محدود می کند

خبرگزاری پانا : نایب رییس انجمن تولید کنندگان سنگ آهن با بیان اینکه تکمیل زنجیره ارزش افزوده در سنگ آهن نیازمند یک برنامه 5 تا 10 ساله است ، گفت : قیمت سنگ آهن داخلی باید متناسب با قیمت های جهانی سنگ آهن تعدیل شود تا انگیزه معدنکاران در پروژه های اکتشاف و بهره برداری افزایش یابد .

کد مطلب: ۱۵۸۸۴۲
لینک کوتاه کپی شد

پروا سلطانی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا اظهار کرد:قیمت سنگ آهن در داخل با تقاضای سنگ آهن جهانی فاصله بسیاری دارد و در یک محاسبه منطقی معدن دار یا سرمایه گذار به این سمت حرکت می کند که تجهیزات کاملتری داشته باشد وموضوع صادرات موضوعی ارزشمند در سالهای اخیر بوده است .


نایب رییس انجمن تولید کنندگان سنگ آهن اظهار کرد: بسیاری از پروژه های سالهای اخیر از بخش صادرات تامین مالی شده است و درمورد اینکه زنجیره ارزش افزوده کاملتر شود نیازمند یک بازه زمانی 5 تا 10 ساله هستیم تا به ان سمت هدایت شود .


وی در مورد قیمت سنگ آهن در کشور نیز گفت :قیمت سنگ آهن در داخل کشور موضوعی چالشی است و سایت های بزرگ فرآوری محصول سنگ آهن در کشور مانند ذوب آهن اصفهان و غیره وجود دارند که بدنه سنگین و بزرگی از پرسنل داشته و بهره وری پایین نیز دارند .


سلطانی گفت : اگر قیمت سنگ آهن افزایش یابد بسیاری از کارخانجات کشور متضرر می شوند اما اگر قیمت ها بیشتر نشود نیز معدنکاران رغبتی برای استخراج نخواهند داشت .


نایب رییس انجمن تولید کنندگان سنگ آهن عنوان کرد: واحدهای جدید سنگ اهنی در کشور باید با شرایط رقابتی سنگ آهن برای تولید سرمایه گذاری کنند .


وی درباره ضعف های قانون معادن اظهار کرد: موضوع اصلی در قانون معادن که به آن پرداخته نشده اجازه صدور مجوزهایی است که زیرساخت های آن دیده نشده است و محدودیت های ایجاد شده برای واحدهایی که سنگ آهن را به گنداله تبدیل نمی کنند از ضعفهای قانون فعلی معادن کشور است .


سلطانی اظهار کرد: محدود کردن فعال معدنی در قانون معادن از ضعف های این قانون است .


وی درباره تصمیم ایمیدرو در پروژه های اکتشاف اظهار کرد: این تصمیم مثبت ارزیابی می شود به این دلیل که بسیاری از ذخایر سنگ آهن یا سایر مواد معدنی ذخایر قطعی ندارند و ذخایر احتمالی انها نیز در برآوردهای معدنی کشور ذکر نمی شود .


نایب رییس انجمن تولید کنندگان سنگ آهن تصریح کرد: با ورود ایمیدرو به بحث اکتشاف ذخایر احتمالی سنگ آهن به ذخایر قطعی افزوده می شوند و در تحقیقاتی که در دنیاصورت گرفته نشان داده شده است که از هریک دلاری که درحوزه اکتشاف سرمایه گذاری شده است 8 دلار درآمد زایی می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار