تاكید استاندار زنجان بر عملیاتی شدن و تكمیل طرح های اقتصادی بزرگ در استان

خبرگزاری پانا: استاندار زنجان در نخستین نشست مطبوعاتی خود با اصحاب رسانه، مطبوعات و جراید استان، به برنامه ها و رویكردهای مدیریت استان در حوزه های عمرانی و اقتصادی استان اشاره نمود و گفت: اجرای پروژه های اقتصادی بزرگ و مهم بااولویت بالا، تكمیل پروژه های نیمه تمامی كه بیش از 60 تا 70 درصد پیشرفت فیزیكی دارند و نیز رفع مشكل نقدینگی و فعال نمودن واحدهای تولیدی استان سه سیاست مهم ما درحوزه اقتصادی در استان زنجان خواهد بود

کد مطلب: ۱۵۵۲۳۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، مهندس انصاری با بیان این مطلب كه: مجموع اعتبارات عمرانی استان زنجان در سال جاری 225 میلیارد و 600 میلیون تومان می باشد اما متاسفانه بدلیل مشكلاتی كه در درآمدها وجود دارد تنها حدود 60 میلیارد تومان معادل5/26 درصد بودجه عمرانی مصوب به استان تخصیص یافته است، گفت: با این اوصاف باید درتوزیع اعتبارات عمرانی استانی، اولویت بندی های مناسبی صورت پذیرد تا با افتتاح وبهره برداری سریع از پروژه هایی كه قابلیت تكمیل دارند، عده بیشتری از مردم از پروژهها بهره مند شوند .

استاندار زنجان تصریح داشت: بدلیل كمبود اعتبارات عمرانی تخصیص یافته، از این پس تنها پروژه هایی كه امكان تكمیل و بهره برداری آنها دركوتاه مدت امكان پذیر است، در اولویت تخصیص بودجه خواهند بود.

وی در ادامه تمركز بر پروژه های اقتصادی بزرگ و مهم استان را از دیگر سیاست های مدیریت استان عنوان نمود و افزود: بدلیل تاثیرات مهمی كه پروژه های بزرگ در رشد و تحول اقتصادی استان دارند، سیاست استان بر پیگیری جدی و به نتیجه رساندن پروژه های اقتصادی، صنعتی، كشاورزی و خدماتی بزرگ استان از قبیلپتروشیمی، پالایشگاه، سد مشمپا و ... خواهد بود.

مقام عالی استان گفت: از سال 86 تا 91 با برگزاری بیش از150 جلسه كارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در استان و احتساب حدود 30درصدی آورده سهامداران، تنها 1100 میلیارد تومان سرمایه گذاری تصویب شده است و این رقم تنها میتواند درصد اندكی از اعتبار یك پروژه بزرگ و مهم در استان را شامل شود. وی اضافه كرد: متاسفانه در سالهای گذشته تخصیص اعتبارات به طرح های موردی و كوچك باعث شده طرح های بزرگی همچون پتروشیمی مغفول بماند كه می توانست ظرفیت بزرگی در توسعه و رشد اقتصادی استان ایجاد كند.

استاندار زنجان همچنین به وجود تعداد قابل توجهی ازواحدهای تولیدی در استان اشاره نمود كه بدلیل نبود نقدینگی و سرمایه در گردش،تعطیل شده و یا مجبور به تعدیل نیروهای انسانی خود شده اند و گفت: یكی دیگر ازاولویت های ما فعال نمودن و احیای این واحدهای تولیدی در استان خواهد بود.

مهندس انصاری بر استفاده از پتانسیل شركتهای بزرگ دولتیدر توسعه اقتصادی استان تاكید نمود و افزود: با استفاده از ظرفیتهای شركت های دولتی بزرگ همچون ایمیدرو، ایدرو و شستا می توان گامهای بلندی در اقتصاد استان برداشت.

استاندار زنجان در ادامه، به نیاز استان به رشته های جدید آموزش عالی متناسب با جهت گیری توسعه اقتصادی و اشتغال در استان اشاره نمود وخواستار تغییر در ساختار رشته های آموزش عالی در دانشگاههای استان شد بطوریكه دانشگاهها در رشته های كاربردی متناسب با فعالیتهای توسعه در استان به تربیت نیروهای انسانی متخصص بپردازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار