رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به پانا خبر داد:

تجهیز ۱۵ هزار کلاس درس در مناطق سردسیر به شوفاژ

خبرگزاری پانا: رئیس سازمان نوسازی،‌ توسعه و تجهیز مدارس گفت:‌ آغاز نصب شوفاژ در ۱۵ هزار کلاس درس مناطق سردسیر و استان‌های بزرگ که دانش‌آموزان زیادی دارند، آغاز شد.

کد مطلب: ۱۵۳۲۳۴
لینک کوتاه کپی شد

مرتضی رئیسی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، درخصوص سیستم گرمایشی مدارس به ویژه در مناطق محروم و روستایی اظهار داشت: 100 میلیارد تومان اعتبار از محل بودجه 92 برای اصلاح سیستم گرمایشی مدارس به ویژه در مناطق محروم اختصاص یافت که بر این اساس بخاری نفتی جمع آوری شده و این مدارس مجهز به شوفاژ می‌شوند.
وی افزود: بر اساس قانونی که در مجلس مصوب شد، وزارت نفت از طریق شرکت گاز موظف است به ازای مصرف هر مترمکعب گاز طبیعی 100 ریال به عنوان عوارض از مشترکین دریافت کند و پس از واریز به خزانه‌، این وجوه برای احداث خطوط لوله گازرسانی به شهرها و روستاها با اولویت مناطق سردسیر هزینه شود که بر این اساس 200 میلیارد تومان از این منابع برای تامین و استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس با اولویت مدارس روستاها به وزارت آموزش و پرورش اختصاص می‌یابد.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت:‌150 هزار کلاس درس در کشور وجود دارد که با بخاری نفتی گرم می‌شوند که برای اصلاح این وضعیت و مجهز کردن این کلاس‌ها به سیستم گرمایشی حرارت مرکزی به اعتبار یک هزار میلیارد تومانی نیاز داریم.
رئیسی ادامه داد: با اعتبار 100 میلیارد تومانی که به دست ما رسیده است، سیستم گرمایشی 15 هزار کلاس درس با اولویت مناطق سردسیر و استان‌های بزرگ که تعداد دانش‌آموزان زیادی دارند اصلاح می‌شود و برای مناطق روستایی که تعداد کلاس‌های درس آنها کمتر از 3 کلاس است از بخاری نفتی تابشی بهره می‌بریم که تاکنون 15 هزار بخاری تابشی را میان مدارس توزیع کردیم و 30 هزار بخاری دیگر نیز خریداری شده است.
وی با بیان اینکه حذف بخاری‌های نفتی و گازی در دستور کار آموزش و پرورش است، گفت:‌ تا زمان ایمن‌سازی کامل 150 هزار کلاس درس باید نکات ایمنی رعایت شده و مدیران مدارس بازرسی‌های مرتبی را از وضعیت بخاری‌های مدارس داشته باشند.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار