رئیس پژوهشگاه‌ مطالعات وزارت آموزش‌وپرورش:

امکان درآمدزایی از فضاهای مدارس به‌زودی عملیاتی خواهد شد

سند تحول آموزش‌ و پرورش طی سه سال آینده در ۱۱۰ هزار مدرسه اجرا می‌شود

قم (پانا) - رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به موضوع درآمدزایی مدارس گفت طی سه سال آینده الگوی اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش در بیش از 110 هزار مدرسه دولتی اجرا خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۶۰۳۹۷
لینک کوتاه کپی شد
امکان درآمدزایی از فضاهای مدارس به‌زودی عملیاتی خواهد شد

علی محبی، ‌امروز یکشنبه در آیین تجلیل از 308 پژوهشگر برتر رشته‌های مختلف آموزش و پرورش استان قم، اظهار کرد: یکی از ابعاد مهم این سند تعریف دقیق و اصولی از مدرسه در تراز تمدن نوین اسلامی است که می‌تواند زمینه‌ساز تحول در نظام تربیتی باشد.

وی افزود: تدوین نقشه اجرای سند تحول آموزش‌وپرورش بعد از ۱۰ سال در پنج گام آماده و برای تصویب و ابلاغ به شورای‌عالی آموزش برای اجرا، ارائه شده‌ است.

محبی خاطرنشان کرد: یکی از آفت‌های مهم جامعه علمی و حکمرانی ما، تصمیم‌سازی و عمل بدون انجام تحقیقات لازم است و بیشتر طرح‌های تحقیقاتی محققان از سال‌های گذشته بدون استفاده مانده‌ است.

وی عنوان کرد: هم‌اینک در بخش آموزش‌وپرورش و تعلیم‌وتربیت حتی یک مرکز مستقل در رابطه‌ با امور پژوهشی و تحقیقاتی وجود ندارد که نشان از مظلومیت آن دارد.

رییس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش‌وپرورش اظهار داشت: طبق تغییراتی که در مصوبات گذشته انجام شده امکان درآمدزایی از فضاهای مدارس به‌زودی عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۰ نوع مدرسه در کشور وجود دارد، گفت: هم اینک امکان و فضای لازم برای پذیرش دانش‌آموزان بااستعداد روستایی در مدارس سمپاد وجود ندارد که لازم است برای جبران این نقیصه تدابیر درستی اندیشیده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار