معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی:

سند تحول بنیادین نقشه راه نظام تعلیم و تربیت کشور است

مشهد (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نقشه راه نظام تعلیم و تربیت کشور و ماموریت خطیرآن تربیت نسلی انقلابی، مؤمن، متعهد، خلاق و کارآمد است.

کد مطلب: ۱۴۵۹۹۷۱
لینک کوتاه کپی شد
سند تحول بنیادین نقشه راه نظام تعلیم و تربیت کشور است

آذر رشیدی، نقش کلیدی مدیران و معاونین آموزشی در تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مورد بحث و بررسی قرار داد و گفت: مدیران به عنوان رهبران علمی و تربیتی در مدارس در خط مقدم تحقق این ماموریت خطیر قرار داشته و در برنامه‌ریزی دقیق، هدایت و نظارت بر فعالیت‌های آموزشی و پرورشی، ایجاد فضایی شاد و پویا در مدرسه و جلب مشارکت اولیا و مربیان نقشی اساسی دارند.

معاون آموزش ابتدایی استان خراسان رضوی، معاونین آموزشی را بازوان توانمند مدیران در مدارس دانست و ارائه راهنمایی و مشاوره به معلمان، کمک به ارتقای کیفیت تدریس و زمینه‌سازی برای نوآوری و خلاقیت در آموزش را از وظایف خطیر آن‌ها عنوان کرد.

رشیدی در تشریح برخی از مصادیق نقش‌آفرینی مدیران و معاونین آموزشی در تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: مدیران و معاونین با توجه به تربیت تمام‌ساحتی دانش‌آموزان، تقویت مهارت‌های تفکر انتقادی و خلاقیت در دانش‌آموزان و ایجاد زمینه برای مشارکت فعال دانش‌آموزان در فرآیند یادگیری و استفاده از روش‌های نوین تدریس و فناوری‌های آموزشی و ارتقای فرهنگ پژوهش و تحقیق در مدارس و جلب مشارکت اولیا و مربیان در امر آموزش و پرورش می‌توانند به سمت تحقق اهداف سند تحول گام بردارند.

وی از مدیران و معاونین آموزشی خواست با تلاش و همدلی خود، زمینه تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت کشور را فراهم کنند و ابراز امیدواری کرد که با همکاری و همدلی همه فرهنگیان، شاهد تحقق گام های بلندی در مسیر تعالی آموزش و پرورش باشیم.

دانش‌آموزخبرنگار: حسنا داریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار