جمعی از دانش‌آموزان رای‌اولی در گفت‌وگو با پانا:

نگاه سیاسی جوانان رای‌اولی به انتخابات از خلق حماسه‌ای پرشور خبر می‌دهد

ملارد (پانا) - جمعی از جوانان رای‌اولی شهرستان ملارد، هر رای در پای صندوق را قدمی استوار در راه ساخت حماسه‌ای پرشور در انتخابات سال جاری دانستند که لازمه آن آگاهی و شناخت کافی برای این موضوع است.

کد مطلب: ۱۴۵۹۱۳۷
لینک کوتاه کپی شد
نگاه سیاسی جوانان رای‌اولی به انتخابات از خلق حماسه‌ای پرشور خبر می‌دهد

هر کشوری برای داشتن امنیت و نظم، نیازمند یک حکومت برای مدیریت است. در سال ۱۳۵۸ نیز آینده و حکومت کشور ایران مشخص و از نظام شاهنشاهی به حکومت جمهوری اسلامی ایران تغییر یافت و کسانی که مشخص کردند چه نظامی بر ایران حاکم شود، ملت ولایت‌مدار ایران بودند که بعد از آن رای‌گیری و همه‌پرسی در کشور ایران با عناوین مختلف صورت می‌گیرد که مردم در سراسر کشور پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند و با رای خود، آینده را برای کشور رقم می‌زنند. شرط اول افراد رای‌دهنده، داشتن سن قانونی است و افرادی که در سال انتخابات به سن قانونی می‌رسند را «رای‌اولی‌ها» می‌نامند. این جوانان برای اولین بار پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند و با داشتن آگاهی کامل، نقش خود در آینده کشور را ایفا می‌کنند و در انتخابات سال جاری نیز قرار است رای‌اولی‌ها مقتدرانه قدم بردارند و اولین رای خود را بدهند. برای بررسی دلیل و انگیزه آن‌ها از شرکت در انتخابات، گفت‌و‌گویی با رای‌اولی‌های شهرستان ملارد داشتیم.

با تصمیم آگاهانه، نقشی موثر در آینده کشور ایفا می‌کنم

رومیتا‌سادات عکسری، دانش‌آموز پایه دوازدهم مدرسه دکتر حسابی شهرستان ملارد، انگیزه اصلی خود را برای شرکت در انتخابات سال جاری را ایفای نقش مؤثر و پررنگ در آینده کشور دانست و گفت: «در انتخابات یازدهم اسفند، مردم پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند تا رسالت خود به عنوان یک ایرانی واقعی را به جا بیاورند و نقش خود را در آینده کشور و جامعه ایفا کنند.»

وی افزود: «امسال به سن تکلیف سیاسی رسیدم و وظیفه خود می‌دانم که در انتخابات شرکت. کنم چراکه انتخابات باعث می‌شود مردم جایگاه خود را در جامعه بدانند و با داشتن آگاهی از رأی خود، ‌آینده‌ای درخشان برای کشور رقم بزنند. من نیز با افتخار به عنوان یک رأی‌اولی، امسال در انتخابات حضور دارم و با تصمیم آگاهانه، نقشی مؤثر در آینده کشور ایفا می‌کنم.»

رای‌اولی‌ها با آگاهی باید در انتخابات شرکت کنند

زهرا شفیعی، دانش‌آموز پایه دوازدهم مدرسه عصمت با اشاره به اهمیت آگاهی رای‌‌اولی‌ها از علت حضور در انتخابات و رأی خود تصریح کرد: «رای‌اولی‌ها باید با آگاهی کامل در انتخابات شرکت کنند. چراکه هر رای در صندوق باعث تغییر و تحولی گسترده در جامعه می‌شود و باید با جوانانی که برای اولین بار در انتخابات شرکت می‌کنند، صحبت شود و آگاه‌سازی انجام شود.»

وی با بیان اینکه جوان رای‌اولی باید بداند حضور او در انتخابات ارزشمند و تأثیرگذار است و رأی او در انتخابات، کمکی در روند بهبودبخشی به مسائل کشور می‌شود، اظهار کرد: «بهتر است جوان رای‌اولی با حفظ اشتیاق اولیه برای رای دادن، ابتدا با تحقیق، پرسش‌و‌پاسخ و آگاه‌سازی خود و سپس با ر‌ای خود در جامعه نقش تأثیرگذاری داشته باشد.»

شفیعی درباره عوامل مؤثر بر آگاه‌سازی جوانان رای‌اولی افزود: «امروزه با وجود فضای پیشرفته مجازی، شبکه‌های تلویزیونی و منبع‌های معتبر می‌توانیم از احوالات انتخابات امسال باخبر شویم اما بهتر است در مدارسی که دانش‌آموزان رای‌اولی تحصیل می‌کنند، کلاس‌های آموزشی تحت عنوان شناخت بهتر موضوع انتخابات و نقش رأی‌اولی‌ها در این همه پرسی برگزار شود تا دانش‌آموزان در کنار تحصیل با جایگاه و نقش خود در جامعه آگاه شوند و بتوانند با داشتن شناخت و آگاهی در انتخابات حضور داشته باشند.»

وی تصریح کرد: «آشنایی با کاندیداها، تصمیمات آن‌ها، زمان رای‌گیری و محل برگزاری انتخابات در کلاس‌های توجیهی باعث می‌شود جوان رأی‌اولی نسبت به انتخاب خود دچار تردید نشود و با قاطعیت کامل، رأی بدهد.»

به عنوان یک فرد فعال جامعه در زمینه‌های مختلف باید نقش‌آفرینی کنم

مریم زندیه، جوان رای‌اولی و فارغ‌التحصیل با تأکید بر اهمیت حضور دانش‌آموزان در سنگرهای مختلف جامعه تشریح کرد: «طی تاریخ، بارها و بارها شاهد حضور پرشور و حماسه‌آفرینی دانش‌آموزان در سنگرهای مختلف جامعه بود‌ه‌ایم و از آنجایی که دانش‌آموزان با عضویت در تشکل‌هایی مثل بسیج دانش‌آموزی، شخصیت و ذهن خود را سازماندهی می‌کنند و نظم می‌بخشند باید بگویم که من به عنوان یک دانش‌آموز بسیجی وظیفه خودم می‌دانم در 11 اسفند در انتخابات شرکت کنم. چون باید به عنوان یک فرد فعال در جامعه در زمینه‌های مختلف نقش‌آفرینی کنم و به وجود خودم هویت ببخشم.»

وی تاکید کرد: «نه تنها در انتخابات بلکه دانش‌آموزان همیشه و در هر زمان باید در سنگرهای مختلف جامعه اعلام آمادگی کنند و از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع کنند. دانش‌آموزان، پرچمدار کشور ایران هستند و باید مقتدرانه از ارزش‌های آن حفاظت کنند.»

رای‌اولی‌ها در انتخابات امسال باید حماسه‌آفرینی کنند

رضا کاظمی، دانش‌آموز پایه دوازدهم مدرسه دانش‌پژوهان نیز گفت: «امید است در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باز هم ملت ولایتمدار ایران، حماسه‌آفرینی کنند و آینده‌ای درخشان را رقم بزنند و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره انتخابات را سرلوحه تصمیم خود در این دوره قرار داده و در این راستا نقش‌آفرینی کنند.»

وی افزود: «همچنین من و دیگر رأی‌اولی‌ها باید بتوانیم حماسه‌آفرینی کنیم و پرشور و با قدرت در محل برگزاری انتخابات حاضر شویم و با هویت‌بخشی به خود و جامعه رای بدهیم.»

دانش‌آموزخبرنگار: نرگس زندیه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار