در گفت و گو با پانا عنوان شد؛

احتمال بازبینی و ویرایش تبصره ازدواج سرپرست با فرزندخوانده/لایحه حمایت از کودکان لازم الاجراست

خبرگزاری پانا: رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تایید و ابلاغ لایحه حمایت از کودکان بی سرپرست گفت: این قانون از این توسط دستگاه های مربوطه پس لازم الاجراست.

کد مطلب: ۱۴۵۷۳۲
لینک کوتاه کپی شد

عبدالرضا عزیزی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، در این باره افزود: لایجه حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست پس از رفع ایراد به شورای نگهبان ارسال شد که پس از آن در نهایت مورد تایید قرار گرفت و توسط رئیس مجلس به بهزیستی ابلاغ شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این قانون پس از ابلاغ توسط مجلس، از سوی دستگاه های مربوطه لازم الاجراست.

وی با بیان اینکه در پی اجرای این قانون مشکلات مربوط به کودکان بی سرپرست برطرف می شود، تصریح کرد: امور مربوط به سرپرستی کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست، با سازمان بهزیستی کشور است.

عزیزی با اشاره به تبصره ماده 27 قانون حمایت از کودکان بی ‌سرپرست و بد سرپرست در مورد ازدواج سرپرست با فرزند خوانده نیز گفت: درباره این ماده امکان بازبینی و ویرایش در تبصره این ماده وجود دارد.

به گزارش پانا، قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست عصر روز گذشته طی نامه‌ای از سوی لاریجانی به دکتر روحانی و از سوی وی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت دادگستری ابلاغ شد.

بر این اساس، قانون فوق مشتمل بر سی و هفت ماده و هفده تبصره در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ دهم مهرماه یکهزار و سیصد و نود و دو مجلس ‌شورای‌ اسلامی تصویب شد و در تاریخ ۱۰/ ۷/ ۱۳۹۲ به تأیید شورای نگهبان رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار