اجرای طرح تعامل اولیا با مدرسه در شهرستان قرچک /فیلم

قرچک (پانا) - طرح تعامل اولیا با مدرسه با حضور رئیس انجمن اولیا و مربیان شهرستانهای استان تهران، معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران و مسئولان شهرستانی در دبستان فاطمه عرب شهرستان قرچک آغاز شد.

کد مطلب: ۱۴۴۷۱۷۹
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح تعامل اولیا با مدرسه در شهرستان قرچک /فیلم

محمد تیمورزاده رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان شهرستانهای استان تهران در رابطه با آغاز طرح‌های تعامل اولیا با مدرسه اظهار کرد: با توجه به اینکه مشارکت مردمی یکی از مصادیقی است که امروزه در آموزش و پرورش به عنوان یک ضرورت شناخته شده، والدین می‌توانند با استفاده از مهارت و توانایی‌های خود، خدمات کمی و کیفی به آموزش و پرورش ارائه دهند.

وی ادامه داد: یکی از فرصت هایی که در اختیار مدارس قرار دارد، امکان بهره‌گیری از توان بالقوه فکری، علمی، مهارتی و تخصصی والدین در جهت بهبود اجرا و ارتقای سطح کیفی برنامه و فعالیت های مدارس است.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان خاطرنشان کرد: بر این اساس در نظر داریم با واگذاری نمادین اداره یک روزه در 10 درصد مدارس مقطع ابتدایی دوره اول و دوم به انجمن اولیا و مربیان مدرسه ضمن ایجاد یک تجربه جدید برای خانواده‌ها و شناخت مشکلات مدارس در حوزه مدیریت و نهادینه‌سازی مشارکت را پیگیری کنیم.

تیمورزاده در پایان از اهداف این طرح خاطرنشان کرد: ایجاد ارتباط دو سویه بین اولیای مدرسه و اولیای دانش آموزان، حضور همه جانبه اولیا و مربیان در تصمیم سازی، تقویت مهارت‌های آموزشی و پرورشی اولیا، استفاده مناسب از توانایی های تخصصی و مهارتی اولیا، تجربه مدیریتی مدرسه توسط اولیا و آشنایی بیشتر با چالش‌های موجود در مدارس، ثبت واژه همبستگی و مشارکت در ذهن دانش‌آموز و در آخر ترویج فرهنگ مسئولیت‌پذیری از اهداف اجرای این طرح است.

خبرنگار دانش‌آموز، شایان امیر‌قلی‌زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار