نواخته شدن زنگ انقلاب اسلامی در مدارس همدان

همدان (پانا) - امروز مصادف با آغاز دهه فجر و با حضور استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان و سایر مسئولان استانی، آئین چهل و پنجمین گلبانگ انقلاب اسلامی اجرا شد.

کد مطلب: ۱۴۴۴۷۹۶
لینک کوتاه کپی شد
نواخته شدن زنگ انقلاب اسلامی در مدارس همدان

علیرضا قاسمی فرزاد، استاندار همدان با تاکید بر نقش مهم دانش‌آموزان در عرصه جامعه، گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه های دانش‌آموزان، ارتقای روحیه مسئولیت پذیری اجتماعی در جامعه به شمار می‌رود. برنامه ما این است که دانش‌آموزان عزیزمان بتوانند از حالا روحیه مسئولیت های اجتماعی در جامعه را در دست خودشان بگیرند.

قاسمی فرزاد با اشاره به برگزاری آیین گلبانگ انقلاب اسلامی، اضافه کرد: خوشبختانه یکی از اتفاقات خوشایندی که امسال رخ داد و مدیرکل آموزش‌ و‌ پرورش آن را اجرایی و عملیاتی کرد، برگزاری جشن های پیروزی انقلاب اسلامی می‌باشد که دانش‌آموزان به عنوان کادر اجرایی برنامه‌ها، ایفای نقش می‌کنند. دانش‌آموزان می‌بایست در خلال تحصیل، مسئولیت پذیری اجتماعی را تمرین و تکرار کنند؛ زیرا که فردای جامعه به‌دست این عزیزان خواهد بود. دختران و پسران دانش‌آموز که مادران و مردان فردای جامعه ما، به شمار می‌روند می‌بایست با تکیه بر تلاش و کوشش و ممارست خود، در این راه پیشروی کنند.

وی یکی از راه‌های دستیابی به مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان، توجه ویژه به تحصیل دانست و گفت: تسلط داشتن به علم و دانش روز، باعث هموار‌سازی راه رسیدن به دانایی و آگاهی می‌شود. امروزه تلاش دشمن بر این است که مسیر علم و دانش را مسدود کند. دشمنان ایران از رشد و تعالی دانش‌آموزان مستعد کشورمان در زمینه های مختلف، هراس و کینه دارد که همین بعض ثمره تلاش چشم‌گیر کشور عزیزمان است.

وی مهمترین و برترین کار دانش‌آموزان را تحصیل دانست و اشاره کرد: امروزه دانش‌آموزان می‌بایست با تلاش و انگیزه، مدارج علمی خود را یکی پس از دیگری بپیمایند و در دانشگاه‌ها و سایر مجامع، بتوانند نقش بسزایی در عرصه پیشرفت کشورمان ایفا کنند؛ همچنان که گذشتگان با تلاش بسیار و کوشش انجام دادند.

وی در ادامه با اشاره به دانش‌آموزانی که در دوران دفاع مقدس به مقام شهادت نائل شدند، گفت: جامعه آموزش و پرورش در دوران دفاع مقدس ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و ۴ هزار شهید فرهنگی را در راه پاسداری از ارزش های انقلاب و استقلال و سربلندی ملت، تقدیم کشور کردند.

استاندار همدان در پایان از تلاش و کوشش دانش‌آموز خبرنگاران پانا در راستای پوشش خبری مراسم تقدیر کرد و از حضور دانش‌آموز خبرنگاران پانا در مراسمات مختلف، استقبال کرد.

دانش‌آموز خبرنگار: حسین زرنقاب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار