دستاوردهای یکساله و برنامه‌های دهه فجر اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تشریح شد؛

اجماع 2 هزار دانش‌آموز یاور انقلاب در خراسان جنوبی

بیرجند (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در تشریح برنامه‌های دهه فجر و هم‌چنین دستاوردهای یک ساله این مجموعه گفت‌ اجماع 2 هزار دانش‌آموز یاور انقلاب در خراسان جنوبی برگزار می‌‌شود.

کد مطلب: ۱۴۴۴۶۳۱
لینک کوتاه کپی شد
اجماع 2 هزار دانش‌آموز یاور انقلاب در خراسان جنوبی

سید‌علیرضا موسوی‌نژاد از نواختن زنگ انقلاب در 11 بهمن‌ماه همزمان با سراسر کشور در ساعت 9 و 33 دقیقه در مدارس و در مرکز استان به صورت نمادین با حضور مسئولان در دبیرستان بحرالعلوم خبر داد و گفت: مراسم نمادین گلباران تمثال مبارک امام(ره) در 12 بهمن، گلباران مزار شهدا، دیدار تشکلات دانش آموزی و جمعی از فرهنگیان با نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه، اجتماع بزرگ یاوران انقلاب در 16 بهمن با حضور2هزار دانش آموز دختر در سالن شهیدین قاسمی و شرکت در نماز جمعه از جمله برنامه های دهه فجر می باشند.

برگزاری 4 یادواره شهدا

وی به برگزاری برنامه های هفته فرهنگ و هنر همزمان با دهه فجر در مدارس، برگزاری 4یادواره شهدا، تجلیل از خانواده شهدا و فرزندان آنها، برپایی نمایشگاه در سطح مدارس، برگزاری مسابقه دل نوشته ای به رهبر و پویش های متعدد دانش آموزی و... در دهه فجر اشاره و عنوان کرد: اجرای سرود دسته جمعی در تمامی شهرستان ها در 22بهمن، محفل انس با قرآن، برگزاری یادواره شهدای کرمان و حضور پررنگ فرهنگیان در راهپیمایی 22 بهمن ماه از دیگر برنامه های ما خواهد بود.

دستاوردهای شاخص حوزه آموزش و پرورش استان

وی در ادامه به تشریح دستاوردهای شاخص آموزش و پرورش در حوزه معاونت پشتیبانی پرداخت و گفت: 18 هزار و 207نفر از فرهنگیان و خانواده هایشان تحت پوشش تکمیلی بیمه هستند و تغییر وضعیت 145 نیروی وابسته به ایثارگران که به صورت رسمی مشغول بکار شده اند، از جمله این موارد است.

افتتاح 117 پروژه به 335 کلاس درس در دو سال اخیر

وی از افتتاح 117 پروژه 335 کلاس درس در دو سال اخیر خبر داد و افزود: استانداردسازی 911کلاس درس، 7 برابرشدن سرانه دانش آموزی مدارس عادی، از سرگیری توزیع شیر رایگان در مدارس ابتدایی با اعتبار بیش از 31میلیارد تومان برای 54 نوبت، اجرای طرح شهید اعجمیان و بهسازی بیش از 400مدرسه با اعتبار 1میلیارد و 200 میلیون تومان که جذب شده از دیگر این دستاوردهاست.

احداث مجتمع بزرگ آموزشی و پرورشی در بلوار پیامبر اعظم(ص)

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی به یک اقدام خوب دیگر در این حوزه اشاره و عنوان کرد: واگذاری زمین برای احداث مجتمع بزرگ آموزشی و پرورشی در بلوار پیامبر اعظم(ص) با همکاری بانک پاسارگاد و اداره کل اوقاف و تعمیر و تجهیز معلم سراها در برخی شهرستان ها از دیگر اقدامات شاخص ما بوده است. موسوی به طرح بزرگ رتبه بندی معلمان در دولت سیزدهم که با یک وقفه 10ساله عملیاتی شده، اشاره و عنوان کرد: 38هزار میلیارد تومان اعتبار در این طرح پیش بینی شده بود که به 50 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

طرح بزرگ افسران سپاه پیشرفت

وی با اشاره به دستاوردهای حوزه معاونت آموزش ابتدایی و متوسطه و یک کار بزرگ دیگر یعنی طرح جهادی افسران سپاه پیشرفت که 450همکار بدون حق الزحمه در این طرح شرکت کرده اند، گفت: ارزش ریالی این خدمت 4 میلیارد و500میلیون تومان بوده است. موسوی به شناسایی 425 دانش آموز بازمانده از تحصیل و 125 دانش آموز دیرآموز اشاره کرد و افزود: تاکنون413مجوز مهد کودک در استان تطبیق شده و تا پایان اسفند مهلت دارند که این تطبیق مجوزها را انجام دهند. وی به توزیع 4هزار و 930جلد کتاب پیش دبستانی در مناطق محروم اشاره کرد و اذعان داشت: در طرح شهید همت با هدف توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی 2670آموزگاه ابتدایی 42 هزار و 720نفر ساعت روز آموزش دیده اند.

تجهیز مدارس عشایری با اعتبار 2 میلیاردی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی به طرح مهراد دانش آموزان دارای مشکلات رفتاری و هیجانی و تخصیص اعتبار 2 میلیارد تومانی برای تجهیز مدارس عشایری و شرکت 50 هزار دانش آموز در جشنواره جابربن حیان اشاره کرد و گفت:43 درصد دانش آموزان در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش تحصیل می کنند.

کسب مقام 5 به صورت کلی درکنکور

وی به تقویت پژوهش سراهای استان با اعتبار 800 میلیون تومانی اشاره کرد و گفت: کسب 12مدال طلا نقره و برنز در رشته های مختلف علمی توسط دانش آموزان، کسب رتبه اول کشور بین قطب های استانی در رشته کدنویسی، کسب مقام 5 به صورت کلی در کنکور و در گروه آزمایشی تجربی و ریاضی رتبه سوم و گروه آزمایشی انسانی رتبه چهارم از جمله افتخارات این مجموعه است. موسوی نژاد به کسب رتبه دوم میانگین نمرات امتحان نهایی پایه دوازدهم علوم انسانی در دو سال گذشته، کسب 10 رتبه اول کشوری، 33رتبه دوم کشوری و 36رتبه سوم کشوری در دهمین جشنواره نوجوان خوارزمی اشاره و بیان کرد: کسب 47رتبه کشوری در سومین و چهارمین جشنواره علمی پژوهشی پژوهش سراهای دانش آموزی کشوری از دیگر این افتخارات است.

دستاوردهای حوزه پرورشی و فرهنگی

وی به دستاوردهای حوزه پرورشی و فرهنگی اشاره کرد و از برگزاری 2400یادواره لاله های روشن، طرح خوب مشارکت 500دانش آموز دختر و پسر در طرح روا و اعزام 600دانش آموز زائر اولی به مشهد خبر داد و گفت: تقویت اردوگاه های تربیتی با تخصیص اعتبارات خوب استانی، کسب 23رتبه کشوری در مسابقات قرآن، عترت و نماز، کسب 78 رتبه کشوری در زمینه فرهنگی هنری، کسب 50 رتبه برتر در جشنواره های متعدد و تأسیس 3 مرکز دارالقرآن جدید در استان از جمله دستاوردهای این حوزه می باشند.

برگزاری جشن تکلیف متمرکز با حضور 3500 دانش آموز

موسوی‌نژاد به برپایی جشن تکلیف متمرکز با حضور 3500دانش آموز دختر در استان اشاره کرد و گفت: 9700دانش آموز دختر و 6500دانش آموز پسر پایه هشتم جشن تکلیف گرفته اند. وی از اعزام 1000نفر به راهیان نور در سال جاری که بیش از 500نفر از پسران تاکنون اعزام شده اند، خبر داد و افزود: در اردوی راهیان نور و پیشرفت برای اولین بار 138 نفراز فرهنگیان اعزام شده اند.

نرخ باسوادی استان 98.34

وی از گردهمایی 417 سواد‌آموز بعد وقفه 8ساله و صرف اعتبار 75میلیون تومانی خبر داد و اذعان داشت: نرخ باسوادی استان 98.34درصد می باشد. وی به فعالیت های معاونت تربیت بدنی و سلامت اشاره کرد و گفت: اجرای طرح مکمل یاری آهن و ویتامین D با پوشش دهی 79 هزار دانش آموز، توزیع 2 میلیارد و 700 میلیون تومان اقلام ورزشی در مدارس کم برخوردار، توزیع 34هزار لیتر صابون مایع در مدارس روستایی و عشایری از جمله این فعالیت هاست. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی به افتتاح پروژه های عمرانی در قالب طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: این پروژه ها شامل 18زمین چمن مصنوعی، 4 زمین ساحل، 11 کلاس درس تربیت بدنی و سه کف پوش تایل کورت، 21پروژه تعمیر و تجهیز و.... می باشد. وی به افتتاح استخر دانش آموزی زیرکوه و اجرای فنداسیون 5 سوله ورزشی در بیرجند و... هم اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار