مقام اول المپیاد کشوری سواد رسانه‌ای در گفت‌وگو با پانا:

رسانه عامل مهم تغییر سبک زندگی جوانان است

سالانه هزاران دانش‌آموز تحصیلات خود را به اتمام می رسانند، اما از نظر کمیت، نه از نظر کیفیت

کرج (پانا) - مقام اول المپیاد کشوری سواد رسانه‌ای عنوان کرد رسانه عامل مهم تغییر سبک زندگی جوانان است.

کد مطلب: ۱۴۴۴۴۶۲
لینک کوتاه کپی شد
رسانه عامل مهم تغییر سبک زندگی جوانان است

کتایون کامرانی یکی از دانش آموزان دبیرستان فرزانگان ناحیه ۲کرج است که توانست در المپیاد سواد رسانه ای مقام اول کشوری را کسب کند. وی در گفت و گو با پانا عنوان کرد: «دانش آموزان ریشه توسعه در کشور هستند و نقش بسیار مهم و بزرگی در توسعه کشور ایفا می کنند. اگر افراد تحصیل کرده برای آموزش بهتر وجود نداشته باشند، هرگز نمی توان به کشوری موفق امیدوار شد. زیرا در آینده دانش آموزان ستون بخش های دولتی و خصوصی هستند و کشورها نیز به آنها نیاز دارند. سالانه هزاران دانش آموز تحصیلات خود را به اتمام می رسانند، اما از نظر کمیت، نه از نظر کیفیت. به همین دلیل است که هزاران دانش آموز پس از اتمام دوران تحصیل بیکار هستند. اگر برخی از این دانش آموزان تحصیل کرده نیز به جای کیفیت در کمیت باشند، این دانش آموزان قادر نخواهند بود درآینده برای توسعه بهتر کشور کمک کنند و همچنین نمی توانند کارهای بهتری درجهان علم و در زمینه اقتصادی انجام دهند.»

وی اضافه کرد: «من به عنوان یک دانش آموز می خواهم این پیشنهاد را ارائه دهم که هر کشوری باید پول خود را برای پیشرفت بهتر دانش آموزان هزینه کند؛ به نوعی به جوانان و نوجوانان بها داده شود، زیرا از این نسل می توانیم سیاست گذاران، دانشمندان، شیمی دانان و پزشکانی را برای آینده بدست آوریم و آنها می توانند کارهای بزرگی برای توسعه بهتر کشور خود انجام دهند.»

کامرانی، کارآمد بودن برای کشور را هدف برتر خود دانست و بیان کرد: «امیدوارم برای کشورم ایران کارآمد باشم و بتوانم نقش هرچند کوچکی در پیشرفت کشور داشته باشم. هرکدام از ما توانایی هایی در زمینه های مختلفی داریم و می توانیم بر اساس توانایی هایمان در ساختن ایرانی قوی سهیم باشیم.»

وی در پاسخ به پرسش آیا امکانات موجود در رشته شما در سطح استان جوابگوی نیازهای علاقمندان است، گفت: «برای ورود به این رشته افراد نیازمند داشتن بستر مناسب برای فعالیت و به دست آوردن اطلاعات در سطح جهان هستند که این شرایط برای خیلی ها و حتی در بعضی موارد برای ما نیز مهیا نیست.»

کامرانی رسانه را عامل مهم تغییر سبک زندگی جوانان دانست و بیان کرد: «رسانه تأثیرات مثبت و در عین حال تأثیرات منفی و مخربی بر سبک زندگی ما داشته است. در مواقعی باعث پیشرفت و توسعه و در مواقعی هم باعث عدم پیشرفت شده است. رسانه ها به عنوان یک جنگ جدید مطرحند که شاید عوامل مخرب آن نسبت به جنگ های سخت بیشتر نباشد، اما کمتر هم‌ نیست. به عنوان یک دانش آموز و کسی که موفق به کسب رتبه اول کشوری در رشته سواد رسانه ای شده‌‌ ام بستگی به نوع استفاده ما دارد. گاهی برخی افراد به واسطه رسانه پیشرفت می کنند و اطلاعات مفیدی کسب می کنند، اما برخی دیگر به واسطه رسانه دچار اعتیاد و تغییر علایق و رفتارهایشان می شود.»

وی در پایان تصریح کرد: «در راه کسب علم و دانش و بخصوص علم نوین و فناوری های روز دنیا نباید لحظه ای درنگ کنیم، زیرا وابسته به کشورهای پیشرفته خواهیم بود و توان رقابت با آنها را از دست می دهیم، همین امر سبب می شود تا ظالمانه ترین تحریم ها را علیه کشورهایی که مطابق خواسته آنها عمل نمی کنند اعمال کنند و زمینه استعمار این کشورها توسط کشورهایی که فناوری های پیشرفته دارند فراهم می شود.»

دانش آموز خبرنگار: مهسا رادپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار