عمویی در گفت‌وگو با پانا:

پرتاب ماهواره و دستیابی به مدار 750 کیلومتر دستاوردی مهم برای کشور است

مواضع ۳ کشور اروپایی هیچ مبنای حقوقی و سیاسی ندارد

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه پرتاب ماهواره «مهدا» و دستیابی به مدار 750 کیلومتر دستاوردی مهم برای کشور است، گفت در حوزه ساخت ماهواره و ماهواره‌بر شاهد ارتقاء سطح کیفی عملکرد حوزه فضایی کشور هستیم.

کد مطلب: ۱۴۴۴۱۳۶
لینک کوتاه کپی شد
پرتاب ماهواره و دستیابی به مدار 750 کیلومتر دستاوردی مهم برای کشور است

ابوالفضل عمویی در گفت‌وگو با پانا در خصوص پرتاب ماهواره‌ «مهدا»، اظهار کرد: «یکی از صنایعی که در کشور پس از انقلاب اسلامی رشد خوبی داشته و در دوره اخیر و اقدامات دولت سیزدهم نیز با توجه ویژه به آن پرداخت شده، صنعت فضایی است.»

وی افزود: «در هفته‌های اخیر شاهد پرتاب موفق دو ماهواره بودیم. این پرتاب‌ها هم در حوزه ساخت ماهواره و هم در حوزه ماهواره‌بر نشان دهنده ارتقاء سطح کیفی عملکرد حوزه فضایی کشور است.»

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: «دستیابی به مدار 750 کیلومتر یک دستاورد برای کشور ما محسوب می‌شود. همچنین ارسال هم‌زمان 3 ماهواره که عمدتا تولید داخلی است، می‌تواند نشان دهنده آن باشد که در تولید ماهواره نیز به نقاط خوبی رسیده‌ایم.»

عمویی ادامه داد: «این صنعت یکی از صنایع پیشران است و وقتی توسعه پیدا می‌کند در دیگر صنایع کشور نیز تاثیرگذار خواهد بود. امیدواریم با تمرکز بیشتر و حمایتی که مجلس شورای اسلامی از دولت در این زمینه می‌کند، شاهد باشیم که این صنعت به موقعیت بالاتری نیز دست پیدا کند.»

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص واکنش سه کشور اروپایی به پرتاب اخیر ماهواره‌ها نیز گفت: «مواضع 3 کشور اروپایی هیچ مبنای حقوقی و سیاسی ندارد. این ادعاها نشان‌دهنده مخالفت آنها با پیشرفت ایران است. به این جهت فکر می‌کنیم که باید اندازه خودشان را برای دخالت در اموری که کاملا صلح طلبانه است و مبتنی بر نیازهای داخلی ایران است، نگه دارند. ایران برای پیشبرد صنعت فضایی چه در ماهواره و چه در ماهواره‌بر منعی ندارد و این کاملا اختیار و توانمندی داخلی ایران است که امروز به اوج می‌رسد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار